Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:(Svindyra, men upplösningen verkar fantastisk?)
Svante skrev:Nefilim skrev:(Svindyra, men upplösningen verkar fantastisk?)
Vad menar du med upplösning?
Har ingen uppfattning om diskanten i fråga, dock.
Morello skrev:Livsfarligt experiment om inte frekvensgångens polerats in absurdum.
Hur noga gjordes detta?
SS9700 är utan att överdriva cirka en tiopotens renare i det nedre registret om jag minns rätt.
Ringradiatorn har inte bara hög riktverkan, utan lider av distorsion.
Zalve skrev:Det framgår ju inte vad filterändring kostar och om det är SÅ mycket komponenter i fltret som Nefilim säger, så borde detta kosta NÅGRA kronor till,,,
Kan hålla medom att det KÄNNS mycket, fast då vi inte vet vad som exakt byt, så är det svårt att veta på påslaget är...
Zalve skrev:Det framgår ju inte vad filterändring kostar och om det är SÅ mycket komponenter i fltret som Nefilim säger, så borde detta kosta NÅGRA kronor till,,,
Kan hålla medom att det KÄNNS mycket, fast då vi inte vet vad som exakt byt, så är det svårt att veta på påslaget är...
Bamsefar skrev:Nu tänker jag blanda mig i: Arbetstiden för utvecklingen bör ju också beräknas med i priset.
27 kkr för denna uppgradering är i sig inte anmärkningsvärt med det som "riktmärke" - never mind att elementet som sådant antagligen inte är optimalt
Nefilim skrev:Jag vet att arbetstiden för att montera och löda ihop filtren till Grand är ungefär 2,5 arbetsdagar /par!
Nefilim skrev:Jag vet att arbetstiden för att montera och löda ihop filtren till Grand är ungefär 2,5 arbetsdagar /par!
skrutten skrev:Hehe, han måste ju grejja ett nytt filter och kontrollera att allt blev bra. Sannolikt måste ett flertal mätningar till för att det skall bli bra. Klart att man ska ha betalt för detta oxå. (Om man bara byter saker lite hejdlöst då är det förståss en annan sak)
En fördel med ringradiatorn är ju just dess spridning. Andratons disten - som inte alls är hög ovan ca 2500Hz och torde inte förorsaka några problem. Högre ordningar av dist är väldigt låga.
skrutten skrev:En fördel med ringradiatorn är ju just dess spridning. Andratons disten - som inte alls är hög ovan ca 2500Hz och torde inte förorsaka några problem. Högre ordningar av dist är väldigt låga.
Morello skrev:Ringradiatorn har inte bara hög riktverkan, utan lider av distorsion.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster