Anledningen att jag undrar om din bakgrund är att man (förstås) har en stor fördel om man har hunnit läsa en del matte, vilket man ju onekligen har gjort efter något år på TM...

Sedan är det ju bra om man kan lite grundläggande ellära (kretsanalogier) och har läst mekaniken (men det har du väl). För egen del hade jag stor nytta av mitt allmäna ljud- och HiFi-intresse som gjorde att man snabbt sög åt mig.
Om du läser kurser så får du ju mycket hjälp att komma in i tänkandet, det blir alltid mer pedagogiskt med en vettig kurs än att läsa på egen hand. Akustik är inte alltid helt intuitivt... Folket på Teknisk Akustik är förresten väldigt trevliga också!
Boken du nämnde verkar ta upp det mesta av grundläggande akustik, men det gäller att den är pedagogisk och har med bra exempel för att inte bli seg att läsa. Fundera på om inte det hade varit intressantare att läsa ett par kurser istället, det skulle jag rekommendera. T.ex. "Akustik hus" (går på V men kan säkert sökas av andra) eller "Audio technology and acoustics" som första kurs och sedan "Room acoustics".
Kolla in kurserna på:
http://cthta4.ta.chalmers.se/WWW/Webben/studentnews.html
Svarar gärna på fler frågor om du har några.
/Rikard