Moderator: Redaktörer
Puh, då var det värt en lördags slit för att ordna det åt digAlexi skrev:Allt detta prat om trasiga 1090 tvingade mig att skala lite lampsladd och koppla in mitt 1090 för första gången. Puh... det fungerade iaf
Ja det måste ju luftas in i två månader innan man testar detKaffekoppen skrev:Puh, då var det värt en lördags slit för att ordna det åt digAlexi skrev:Allt detta prat om trasiga 1090 tvingade mig att skala lite lampsladd och koppla in mitt 1090 för första gången. Puh... det fungerade iaf
xcisum skrev:Tips.
Kolla att dubbelreläet är helt!
En liten felkonstruktion som medför att halva reläet får ta hela strömrusningen vid uppstart,om inte båda reläerna slår till exakt samtidigt.
Mitt hade brunnit upp.
Är en ny medlem här på faktiskt. Har INO i28s, Profundus Y4 & 6st a2. De drivs av 1st Nad 208 & 1st Rotel RB-1090. Jag är mycket nöjd med anläggningen.
Lazyworm skrev:Jag ska hem till Morello ikväll och titta på ett trasigt 1090 steg, kanske kan titta lite extra på den å dina vägnar
Wolfie skrev:Det går inte att skruva loss botten på steget om det är så att relät sitter
långt ner?
Kanske är lättare att komma åt från "andra hållet".
Med tanke på din anläggning skulle jag tro att du bor i K-hamn?
Jensevik har pratat om att det bor en i K-hamn med exakt den anläggningen
som du sitter på![]()
Tror till o med att IÖ åkte direkt från mig till dig en tidig morgon tillsammans
med Jensevik?
Sitter själv förövrigt med en liknande anläggning, i28 (utan s, alltså nyare
modellen), X-4 , 8 st a2 och drivning mha NAD208 och DP 6.4P.
Bor i Karlskoga.
LARPA skrev:Wolfie skrev:Det går inte att skruva loss botten på steget om det är så att relät sitter
långt ner?
Kanske är lättare att komma åt från "andra hållet".
Med tanke på din anläggning skulle jag tro att du bor i K-hamn?
Jensevik har pratat om att det bor en i K-hamn med exakt den anläggningen
som du sitter på![]()
Tror till o med att IÖ åkte direkt från mig till dig en tidig morgon tillsammans
med Jensevik?
Sitter själv förövrigt med en liknande anläggning, i28 (utan s, alltså nyare
modellen), X-4 , 8 st a2 och drivning mha NAD208 och DP 6.4P.
Bor i Karlskoga.
Stämmer mycket bra.Vi lyckades "samkonsultera" IÖ samma helg.
Har inte rört någonting sedan IÖ:s besök. Det blev MYCKET bra!!
Har haft tankar att kontakta dig, vi verkar ha gemensamma intressen och kompisar......
Tror förresten att vi möttes väldigt kort på en DIY träff i Kr-hamn för ett antal år sedan.
Rörande Rotel, har lämnat den till AV teknik/Gtb för reparation.
Skall vara klar nästa vecka. Saknar att kunna använda anläggningen...
Lennart skrev:Här är mina erfarenheter och hur jag löste det hela själv
/Lennart
http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=60004
rikkitikkitavi skrev:har för mycket närmaste tiden fram till påsk med flytt o renovering men efter det kanske jag kan ta en titt. Du får asa det söder om lödde å dock , men inte så mycket längre![]()
Offer stands open.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster