subjektivisten skrev:Kanske en dum fråga men om man köper en surroundförstärkare som inte har en fjärr med skärm, finns det då bra multifjärr med skräm som man kan köpa och styra allt med? Eftersom man inte ser volymen/ingångerna/ljudformaten mm om förstärkaren så vill jag kunna se den på fjärren.

Ja, kanske. (Inte frågan alltså eftersom det är mycket dummare att inte fråga om man inte vet.)
Philips Pronto Pro kan t.ex. styra en modern nätverkskapabel Denon över Tcp/ip. Jag har radioval och volym i mitt fjärrfönster. Sen finns det fjärrstyrda expanderingsburkar vilket gör att även IR-kommandon till apparater i skåpet går att köra över nätverk men då får man ingen returinformation. Den lösa expanderburken RFX-9600 kan även styra apparater med serieportar vilket ännu flera Denonar har och där finns möjligheten att få ett retursvar också.
Alla nödvändiga kommandon finns att hämta på Denon's amerikanska sida.
Sen går det att kombinera en Philips fjärr med Nexas strömbrytare som går över radiovågor så att man kan stänga av och sätta på apparaterna i garderoben. Man behöver köpa ett par "pyramider" (sök på minhembioforumet finns massor att läsa) för att översätta blink till radio.
Priserna på fjärrar och boxar är ganska frikostigt tilltagna i europa och dom går att köpa för nästan en tredjedel i Usa t.ex. via Amazon. Nexa och pyramider är billigt.
Så serieport eller nätverksuttag och trådlöst nätverk så går det att fixa.
Finns även program för att köra Squeezeboxar vilket gör fjärren till att fungera ljusår bättre än en Duet-fjärr så det priset kan man tillgodoräkna sig också och köpa den klassiska boxen och en Pronto. Då kanske det känns lite billigare.
mvh/Harry