Vilka funktioner/features vill du ska finnas i en surroundprocessor/receiver?. Det kan vara funktioner som inte finns idag men också som inte får saknas om du skall köpa en idag.
Givetvis så skall den kunna avkoda av alla format som finns idag på DVD/Blu-ray och ha analog 7.1 ingång (helt analog men med möjlighet till AD omvandling om man vill).
Här är några som jag skulle vilja fanns (kanske finns)
1. Möjlighet att stänga av Dolbys komprimeringsalgoritm när man inte använder centerhögtalare (Finns i vissa Denon)
2. Möjlighet till någon sorts kompensation för när dialog är för närmickad och låter för påträngande (dålig gjord ADR).
3. Någon sorts kompensation för skivor mixade med Yamaha NS10 (Är väl kanske inte en surround grej men skulle vara bra en då).
4. Room EQ (Av god kvalitet) med möjlighet att ha olika mycket EQ på olika högtalare. Tex. mer EQ på subbarna och mindre på front/surr. Justerbart i olika steg från max till min.
5. Möjlighet till flera olika och brantare delningsfilter än vad som finns idag.
6. Minst 2 HDMI ut så man kan ha en till Teven och en till projen.
7. Möjlighet att kunna ta emot streamad FLAC från datorn i kvalitet som Squeezebox.
Ja det var några av mina funktioner som jag önskar (Har säkert missat några) så kom gärna med förslag på sådant som ni tycker skall finnas. Think outside the box som man brukar säga.
Thomas