Moderator: Redaktörer
PeterAkemark skrev:tillsammans med Tone eller varför inte Tomstone. Jag vill generera, säj 5 i alla fall ett udda antal, perioder av en godtycklig frekvens. En ställbar tid mellan tonskurarna i form av x antal perioder vore jättebra. Allt för att kunna mäta reflexer på olika högtalarkonstruktioner. Eller har någon nån bra annan metod? Tds eller något...
Svante skrev:PeterAkemark skrev:tillsammans med Tone eller varför inte Tomstone. Jag vill generera, säj 5 i alla fall ett udda antal, perioder av en godtycklig frekvens. En ställbar tid mellan tonskurarna i form av x antal perioder vore jättebra. Allt för att kunna mäta reflexer på olika högtalarkonstruktioner. Eller har någon nån bra annan metod? Tds eller något...
Jag tänkte just säga att jag har skrivit en sån och det är ju alldeles sant, men den sitter i mjukvaran till LTS nya F/E-lyssningsutrustning. Hmm, det borde ju gå att fnula in i tone.
Fast du vill ha ett fönster på signalen också, alltså? Inte bara "burst mode".
Hur skulle det passa Tombstone? Det fattar jag inte riktigt.
Svante skrev:Såja, nu finns det "sine bursts" i Tone.
PeterAkemark skrev:Yes, helt jätte bra.
Tack så mycket. Nu skall det mätas.
Svante skrev:PeterAkemark skrev:Yes, helt jätte bra.
Tack så mycket. Nu skall det mätas.
Mm, nu bara måste du ju visa vad du skulle ha det till...
PeterAkemark skrev:Äsch, var lägger jag in en bild.
PeterAkemark skrev:Har skickat ett pm till admin (naqref) men ännu inte fått något respons om att jag har någon user plats för bilder! Snälla admin, fort innan bilderna bleknar och projektet dör.
PeterAkemark skrev:Har du någon att föreslå?
Kaffekoppen skrev:v8
Kan ju tillägga kanske att använder man IE så loggar man lämpligen in med följande syntax:
ftp://användarnamn:lösenord@user.faktiskt.io
Sedan kan man köra vanlig drag&drop för att flytta filer om man vill.
phon skrev:Måste man anhålla om utrymme nu?
Fungerar inte råden i tråden ?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=6693
Eller som Naq skriver:Kan ju tillägga kanske att använder man IE så loggar man lämpligen in med följande syntax:
ftp://användarnamn:lösenord@user.faktiskt.io
Sedan kan man köra vanlig drag&drop för att flytta filer om man vill.
Jag använder WS_FTP LE som du kan hämta gratis här och där. Ställ in student och arbeta hemma vid installation, om jag minns rätt.
Skriv in Host: user.faktiskt.io och skriv in din user plus lösenord.
PeterAkemark skrev:Har för närvarande enbart företagets laptop och kan inte installera några gratisprogram.
Svante skrev:PeterAkemark skrev:Har för närvarande enbart företagets laptop och kan inte installera några gratisprogram.
Har du Firefox på datorn? Får du installera pluginen FireFTP på den?
Det är det enda jag använder Firefox till.
phon skrev:Här är ett par bilder på Peters skapelser, nu ser man lite bättre hur de ser ut.
Långa saker, och spännande!Peter får förklara mer.
.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster