Service manual till Parasound HCA 2200 mkII

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
olof

Service manual till Parasound HCA 2200 mkII

Inläggav olof » 2008-12-16 15:28

Jag har fått ett problem.
För ett tag sen stannade ena kanalen i mitt slutsteg som driver basmodulerna. Herren som lagar det kunde snabbt konstatera att en trissa hade gått sönder. Efter detta var åtgärdat så visade det sig vara ytterligare något som trasigt men man kan tydligen inte komma längre utan en servie manual eller liknande.
Jag undrar alltså ifall det är någon som sitter på en sådan eller vet var man kan köpa en?
Har hört av mig till Parasounds representant i sverige och de lovad att hjälpa mig men jag har inte hört något på ett par veckor så jag antar att det inte var så intressant.
ett bra rum!

Användarvisningsbild
torbod

Inläggav torbod » 2008-12-16 18:53

Har den modellen volympottar för varje slutsteg som HCA 1500A har?

Ett av min kanaler tystnade en gång, men det var volympotten som var krasslig, vred lite fram och tillbaka så fungerae den fint igen. Troligtvis inte ditt problem eftersom komponenter var trasiga, men värt ett longshot kanske...

Lycka till
Tobbe

Användarvisningsbild
olof

Inläggav olof » 2008-12-17 17:08

Tyvärr finns det inte några potar som kan ha gått söder (iaf inte på utsidan :? ).
ett bra rum!

Användarvisningsbild
olof

Inläggav olof » 2008-12-25 11:31

Om någon mot förmodan skulle råka ut för ett liknande missöde och behöver en manual i framtiden så har jag numera en sådan.

god jul
ett bra rum!

Återgå till Teknikforum