Moderator: Redaktörer
ronnyx skrev:Jag undrar lite om det är samma inspelningstid på en hörlursutgång på en integrerad förstärkare som det är om man köper en fristående hörlursförstärkare ? När jag använder min integrerade till hörlurs lyssning så saknar jag basåtergiving och diskanten känns lite vass. När jag lyssnade på mina Grado SR60 i affären så fanns en helt annan tyngd i dom än nu och då är ändå hörlurarna redan inspelade.
Ragnwald skrev:ronnyx skrev:Jag undrar lite om det är samma inspelningstid på en hörlursutgång på en integrerad förstärkare som det är om man köper en fristående hörlursförstärkare ? När jag använder min integrerade till hörlurs lyssning så saknar jag basåtergiving och diskanten känns lite vass. När jag lyssnade på mina Grado SR60 i affären så fanns en helt annan tyngd i dom än nu och då är ändå hörlurarna redan inspelade.
Inspelningstiden är den samma.
Så troligtvis presterar inte hörlursförstärkardelen i din integrerade förstärkare lika bra som den hörlursförstärkare du avlyssnade i butiken.
Grado är väl lågohmiga och ställer vissa krav på hörlursutgången, vill jag minnas.
ronnyx skrev:Jag undrar lite om det är samma inspelningstid på en hörlursutgång på en integrerad förstärkare som det är om man köper en fristående hörlursförstärkare ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster