Moderator: Redaktörer
Är det inte 3A/mm2 som rekommenderas ? I varje fall hade Elfa det som råd förr
Kaffekoppen skrev:De är ju paketerade 4x2 tvinnade par så kör med ett par till minus och ett par till plus om det är 1,5m.
JockScott skrev:Är det inte 3A/mm2 som rekommenderas ? I varje fall hade Elfa det som råd förr
3A el 10A säger inte mig så mycket, kan för lite om tekniken?!
JockScott skrev:Kaffekoppen skrev:De är ju paketerade 4x2 tvinnade par så kör med ett par till minus och ett par till plus om det är 1,5m.
Jag delar de tvinnade (vulkade) paren och tar ena delen till + och andra till minus med alla 4 paren och tvinnar ihop de delade ledarna för + och minus med varandra. Alltså sista sträckan innan terminalerna, typ 10cm. Resten av kabeln är som orginal.
Nu är det ju så att man kan alltid testa, men för att unvika en massa arbete( redan lagt ner x antal 100tim på hgt) så vill jag ha så mycket fakta som möjligt om det blir för små areor för kabeln.
Kaffekoppen skrev:Fixa en bild av hur du tänkt så det inte blir missuppfattning. Du hade ju kabeln hemmaJockScott skrev:Kaffekoppen skrev:De är ju paketerade 4x2 tvinnade par så kör med ett par till minus och ett par till plus om det är 1,5m.
Jag delar de tvinnade (vulkade) paren och tar ena delen till + och andra till minus med alla 4 paren och tvinnar ihop de delade ledarna för + och minus med varandra. Alltså sista sträckan innan terminalerna, typ 10cm. Resten av kabeln är som orginal.
Nu är det ju så att man kan alltid testa, men för att unvika en massa arbete( redan lagt ner x antal 100tim på hgt) så vill jag ha så mycket fakta som möjligt om det blir för små areor för kabeln.
Kaffekoppen skrev:Ja, det är ju en vanligt CAT6 kabel...
En sådan kabel räcker iallafall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster