Kodapa här på Faktiskt hjälper mig med ett filter till ett hembygge. Vi behöver fullständig spec på Philips AD0160 för att göra det så bra som möjligt. Impedanskurva eller le/loss vore finfint.
//Krister - Förhoppningsfull klåpare
Moderator: Redaktörer
skrutten skrev:Nog kan jag mäta upp det där, jag är av olika naturliga skäl ofta på besök i Hortlax. Skulle dessutom vara skoj att träffa lite forum medlemmar i Pite området.
bupp skrev:skrutten skrev:Nog kan jag mäta upp det där, jag är av olika naturliga skäl ofta på besök i Hortlax. Skulle dessutom vara skoj att träffa lite forum medlemmar i Pite området.
Men hur? aldrig fått något vettigt svar på hur man mäter T/S på diskanter, nån med lust att dela med sig?
perstromgren skrev:bupp skrev:skrutten skrev:Nog kan jag mäta upp det där, jag är av olika naturliga skäl ofta på besök i Hortlax. Skulle dessutom vara skoj att träffa lite forum medlemmar i Pite området.
Men hur? aldrig fått något vettigt svar på hur man mäter T/S på diskanter, nån med lust att dela med sig?
Vad ska ha Thiele-Small-paramterarna till för en diskant?
skrutten skrev:Nog kan jag mäta upp det där, jag är av olika naturliga skäl ofta på besök i Hortlax. Skulle dessutom vara skoj att träffa lite forum medlemmar i Pite området.
Lust skrev:Har en 12-sidig pdf på det elementet som jag kan mejla över om någon är intresserad.
Innehåller lite data, frekvens- och spridningsmätningar med beskriven testmetodik. och är från 1973.
Resonansfrekvensen ska ligga på 1kHz.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster