Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:har mätt mina högtalare och sitter och simulerar filter. Men när jag exporterar impedansmätningen i atb så tar den db-skalan istället för impedansen. Nån som vet hur man får den att exportera ohm-värdena som den ska?
LasseA skrev:Jag har också ATB Pc Pro och har fastnat på samma problem som du, får inte ut kurvorna i något användbart format ur programmet. Såg att du har använt mätsystemet i en annan tråd, har du löst det eller fixat mätfilerna manuellt?
Kraniet skrev:LasseA skrev:Jag har också ATB Pc Pro och har fastnat på samma problem som du, får inte ut kurvorna i något användbart format ur programmet. Såg att du har använt mätsystemet i en annan tråd, har du löst det eller fixat mätfilerna manuellt?
jag har inga problem att få ut frekvensmätningen. däremot impedansen, den ändrar jag manuellt. jag sparar som clio mätfil vilket är en vanlig text-fil som jag öppnar i wordpad. Sen är det bara att ändra värdena. Det går fortare än man tror. Lite bökigt men det funkar..
Dessutom har jag märkt att man får lite olika resultat vid impedansmätning beroende på vilken volym man kör ljudkortet på. Har inte märkt problem förut utan det var nu när jag har två åttor i serie. Vet inte om det blir för högt motstånd så den får problem.. Men hittar man bara rätt volym på ljudkortet verkar det bli rätt..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster