Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:så en fasplugg ger/kan ge samma resultat som en "vanlig" mittdome?
Almen skrev:Jag tycker att det ser ut som det är mer resonant i högre frekvenserna med plugg. Varför säger man att det är mindre dist i dessa?
Kraniet skrev:Almen skrev:Jag tycker att det ser ut som det är mer resonant i högre frekvenserna med plugg. Varför säger man att det är mindre dist i dessa?
nja det är inte mindre dist per defenition. de faspluggar av koppar eller aluminium som används fungerar som kortslutningsringar och minskar distorsion från motorsystemet.
IngOehman skrev:Kraniet skrev:Almen skrev:Jag tycker att det ser ut som det är mer resonant i högre frekvenserna med plugg. Varför säger man att det är mindre dist i dessa?
nja det är inte mindre dist per defenition. de faspluggar av koppar eller aluminium som används fungerar som kortslutningsringar och minskar distorsion från motorsystemet.
Resonant beteende och det man normalt menar med distorsion är inte samma saker nej.
Nattlorden skrev:Snyggast är inverterad dome helt klart... och även om det bara är placebo - så får man i alla fall känslan att ett element som är mer kontinuerligt i sin yta borde skicka ut ljudet snyggare än ett som varierar i formen.
Kaffekoppen skrev:Nä.. min intuitiva känsla är precis tvärtom
Ett platt membran är ingen hit annat än i basområdet.Nattlorden skrev:Kaffekoppen skrev:Nä.. min intuitiva känsla är precis tvärtom
Så du skulle tycka att ett element med en utbyggnad i form av t.ex. en elefant känns som den skulle ge bättre ljud än något helslätt (med eller utan kurvation) ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster