Revel F52 vs. Infinity C336

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
steveo1234

Revel F52 vs. Infinity C336

Inläggav steveo1234 » 2010-03-12 15:17

Är det bara jag som tycker att dessa två högtalarna är misstänkt lika varandra?

http://www.infinitysystems.com/home/pro ... Country=US
http://www.revelspeakers.com/products/p ... product=25

Det ser ut som exakt samma elementbestyckning. Revel har större lådvolym, väger mer och har dessutom lite annorlunda delningsfrekvenser.
Men, med tanke på prisskillnaden (Infinity kostar 8k och Revel låg närmare 50k vill jag minnas? )så finns det ju goda möjligheter att Infinity tagit fram en budgetbomb?
Jag har hört Revel F52 och tyckte den var riktigt trevlig. Har någon hört Infinity?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2010-03-12 21:57

infinity verkar ha en hel del bang for buck produkter. Kan hände har de liknande utseende och liknande (samma?) element. Men revel har nog tightare specifikationer på sina grejor. deras spec är ju tex +/- 0.5 dB 33Hz-18kHz medan infinity bara är +/- 3dB.
Kanske använder Infinity de element som revel inte vill ha?
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2010-03-13 08:55

Kraniet skrev:infinity verkar ha en hel del bang for buck produkter. Kan hände har de liknande utseende och liknande (samma?) element. Men revel har nog tightare specifikationer på sina grejor. deras spec är ju tex +/- 0.5 dB 33Hz-18kHz medan infinity bara är +/- 3dB.
Kanske använder Infinity de element som revel inte vill ha?

Ja, så kan det ju såklart vara. Men, jag blev lite nyfiken i alla fall. Perfekta extrahögtalare för vardagsrummet om det är "samma" högtalare.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Återgå till Teknikforum