Som Nwalmaer säger så ser dom handbyggda ut. Så visst kan tolleranser vara ett problem. Men det går väl att råda bot på?
Hur det ser ut med resonanser i spindeln har jag ingen aning om. Men skulle Rauna/Sinus utveckla något som är dömt att misslyckas på förhand. Det har jag lite svårt att tro på. Det hela brukar ju handla om kompromisser hur man än gör. Men det vore intressant att veta vilka kompomisserna är som vägts in under framtagningen av dessa.
Ja rolfzetterberg, den magneten ser ut att vara ungefär densamma. Otroligt liten med dagens mått. Men är verkligen elementoptimering så enkel att det bara är att sätta dit en fet magnet? Visst blir imponatorfaktorn högre, men går det inte att få till bra ljud även med små magneter? Enkelheten i konstruktionen tilltalar mig en aning faktiskt. Men det är klart dom ser ju inte så macho ut
Kraniet: I DIY sfte är dom väl mer eller mindre obrukbara eftersom inga parametrar redovisas. Om man nu inte kan få tag i dessa förståss. Men dom säljs väl egentligen bara som ersättningselement till deras egna högtalare.
Visst vore det kul om Bo "Rauna" Hansson hittade tillbaka till faktiskt. Han är ju ändå en svensk hifi-profil, och dom ska vi värna om tycker jag.