Moderator: Redaktörer
flathead skrev:Om det hjälper att dra på volymen och då vaknar det till skulle jag kolla reläet på utgången brukar dö med tiden.
Brukar vara ett 2poligt 24v i många apparater kostar runt 40:-
Annars dom vanliga tipsen kolla kallödningar särskilt runt potten och ingångarna om någon varit hårdhänt med den.
PeterE skrev:flathead skrev:Om det hjälper att dra på volymen och då vaknar det till skulle jag kolla reläet på utgången brukar dö med tiden.
Brukar vara ett 2poligt 24v i många apparater kostar runt 40:-
Annars dom vanliga tipsen kolla kallödningar särskilt runt potten och ingångarna om någon varit hårdhänt med den.
Vad brukar apparaten visa för symptom med ett trasigt 24v relä som du beskriver ovan?
Hela den högra kanalen verkar vara kortsluten eller stendöd då den brummat hela tiden förut!
RogerGustavsson skrev:Du får nog ge oss åtkomst till bilden om vi ska se den!
PeterE skrev:RogerGustavsson skrev:Du får nog ge oss åtkomst till bilden om vi ska se den!
Jag har provat då jag fick en förfrågan via mail.
Men sen har jag försökt att ändra inställningarna när det gäller visning av dom bilderna jag länkade till i mitt senare inlägg!
Har det någon betydelse hur många watt motståndet är på?
Original motståndet är väldigt litet och det nya som är på 1watt är mycket större.
Men steget verkar klippa oavsett om jag har det nya motståndet monterat eller inte.
Ifall jag kör igång steget utan motståndet dit lött så klipper den båda kanalerna.
Så nåt lurt med motståndet är det.
För stor effekt på motstånd kanal klipper?
Inget motstånd alls båda kanaler klipper.
idea skrev:Ser ingen bild på denna komponent men det borde ju gå att hitta den i servicesschemat genom att följa till vilka andra komponenter den är kopplad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster