15" basar med hur är bästa sätt att klämma ur max effekt subbarna
ligger på 2x2 ohm styck vad ger grendel i 4 ohm ? går det att brygga kanske eller ska jag ta grendel steget till frontarna och köra mina två rotel 1090 till 15" basarna
mvh fredrik
Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Varför köpa ett sådant?
ftorsell skrev:Har fundringar på att köpa ett bladelius grendel 2 kanaligt och driva två
15" basar med hur är bästa sätt att klämma ur max effekt subbarna
ligger på 2x2 ohm styck vad ger grendel i 4 ohm ? går det att brygga kanske eller ska jag ta grendel steget till frontarna och köra mina två rotel 1090 till 15" basarna![]()
mvh fredrik
ftorsell skrev:hallå jag har för närvarande som jag säkert redan skrivit två 1090
som jag kör till frontarnas basar. Mellan register och diskant driver
1095 steget samt center och surrounder
i varje front sitter det fyra st 8" basar som delar på ett 1090 och det räcker mer en väl men har en önskan om att köra mid & diskant med
något likvärdigt 1090 på det har jag nog med skrivit att jag lagt en beställning på att få en subbas låda som jag behöver steg till och peter
som håller i högtalarkonstruktionerna tycker som mig för till fälle att pa steg inte låter vidare trevligt i hifi men många här har föreslagit pa steg
till bas så jag kanske ska försöka låna hem något välljudande pa steg
så man slipper fundera på om det duger
ftorsell skrev:Hallå är dämpfactorn bara på 500 i 8ohm
ftorsell skrev:Driva basar med pa steg vore ju trevligt så skriv gärna ner vilka pa steg ni tycker har hifikvalitet för dom jag provat har inte haft någon hifikvalite att vara nöjd med.
Jag är kräsen och gillar tight hårdbas utan dist med grymt djup
Hoppas detta är läsbart
ftorsell skrev:jag ska få låna något hd1200 pa steg i veckan som kommer jag kommer
med rapport efter det vad brukar ni som kör pa steg ha gainen på för
nivå beror väl också på mellan olika pa steg men någon liten hint vore bra
ftorsell skrev:Hallå är dämpfactorn bara på 500 i 8ohm
känns löjligt lågt på ett pa steg
Dom större crown stegen har ett par
Tusen i dämpfactor ??
Finns det något behringer
Att pröva i Upplands trakten tro
Morello skrev:Det var den mest förvirrade analogi, eller rättare sagt försök till analogi, jag läst på mycket länge.
Skall dämpfaktorn jämföras med något på en bil så är det möjligtvis viskositeten på oljan i stötdämparna!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster