Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Jag vill inte påverka min inredning för mycket men jag har en mördande efterklang som gör att det sjunger även efter man tryckt på paus.
Ev. kan jag tänka mig en absorbent/diffusor ovanför soffan (bakom lyssningsposition). Den kan bli ganska stor (gör den som en tavla). Men vad kan man mer göra?
Mvh
Filip
Fjonkalicious skrev:Men vad kan man mer göra?
Naqref skrev: Samma sak kan man göra med soffor, stolar, byråer och alla möjliga saker man har tillgängliga.
phon skrev:Modern möblering har två infällda högtalare på ena väggen med en marmorskiva mellan där förstärkeriet står. Ovanför hänger en 23 mm platt TV på väggen.
På andra sidan det klinkersbelagda golvet står en lyssningsstol i rostfritt, med ett minimalt glasbord framför.
Väggarna i fransk skiffer är svarta och snygga, och döljs ej av en massa ovidkommande konst.
Allt i allt känns det som en ombonad och varm miljö, möjligen kan glasbordet kännas lite påträngande.![]()

Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Men vad kan man mer göra?
Tips; http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... t=soffbord
Samma sak kan man göra med soffor, stolar, byråer och alla möjliga saker man har tillgängliga.
Fjonkalicious skrev:Vill inte göra så med mina fina möbler... :-/
phon skrev:Modern möblering har två infällda högtalare på ena väggen med en marmorskiva mellan där förstärkeriet står. Ovanför hänger en 23 mm platt TV på väggen.
På andra sidan det klinkersbelagda golvet står en lyssningsstol i rostfritt, med ett minimalt glasbord framför.
Väggarna i fransk skiffer är svarta och snygga, och döljs ej av en massa ovidkommande konst.
Allt i allt känns det som en ombonad och varm miljö, möjligen kan glasbordet kännas lite påträngande.![]()
Ragnwald skrev:Efterklang i ett rum, blir väl inte mindre av diffraktion, bara annorlunda.
Ragnwald skrev:Efterklang i ett rum, blir väl inte mindre av diffraktion, bara annorlunda.
Dämpning medels jättestor matta på golvet, mycket stoppade möbler, tjocka gardiner och några väl placerade dämpskivor, kan vara en god början.
Användare som besöker denna kategori: VintageHiFi och 26 gäster