http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=24565
Anledning till att jag valt dessa element är att jag i dagsläget har ett par stativare med den mellanregistret och den diskanten.
Jag kan inte riktigt bestämma mig ifall jag ska bygga en 3 vägs konstruktion eller en 2½ vägare.. Magkänslan säger 3 väg, Så varje element får sitt specifika arbetsområde, Men med det kommer ju en del bekymmer såsom samspelet mellan de olika elementen försvåras ytterligare.
Bas elementet jag behöver kostar 1600kr, Tankarna snurrar ju kring ifall man skulle ha 2 st i varje högtalare.. Dock kanske prislappen blir lite väl saftig om detta ska vara något jag kan påbörja ganska snart.. Vad tycker ni? vad vinner jag på 2 baselement istället för 1?
Delar av inlägget lite då jag nu tänkt nämna en annan fundering jag har, Jag har fastnat för en lutad baffel, men vad är det egentligen som säger att det skulle vara bättre? Gjorde en bild på högtalaren från sidan.. 3,3m till lyssningsposition 90cm över golvet.. Linjerna från varje element till lyssningsposition är lika långa, och som ni ser är det inte mycket som skiljer om jag skulle ha baffeln vinklad 3 grader bakåt.