Har dammat av mitt Behringer DCX2496 och tänkte laborera med lite bas-eq. Jag kopplar in det endast mellan basmoduloutputten från mitt CR80s och slutstegen. Outputten till topparna vill jag inte dra genom Behringern.
Grejen är den att det uppstår jordbrumm som hörs på lyssnigsplats. Jag har flyttat alla jordade kontakter till ett ojordat grenuttag utan förbättring. Jag har också klippt av ledare i XLR/RCA kablarna som går till och från Behringern (enligt instruktion på nätet) för att lösa upp jordloopar i just RCA till XLR sladdar) utan framgång.
Nu tänkte jag helt enkelt skaffa mig isolationstransformatorer att sätta mellan Behringern och slutstegen (för det är där jag misstänker att jordloopen uppstår, då jag använder ett slutsteg per sida).
Har hittat "ground loop isolation transformers" som verkar lämpa sig bra för basmodulbruk från iso-max på nätet (http://www.21best.com/21_best/electronic/security/video/filters/for_sale_.html#audio), men undrar om någon har ett annat billigare/bättre alternativ. Har försökt leta lite på thomann, men har inte hittat något vettigt.
"faktiskt.wan.kenobi you're my only hope"