Modda strulande steg

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
heliac

Modda strulande steg

Inläggav heliac » 2011-07-26 22:15

Har ett inbyggnadssteg till en sub som krånglar. Tror att det är autofunktionen för standbyläget vid utebliven signal som krånglar. När det går ner i standby så börjar det brumma/dura. Mätte på högtalarutgången och fick ca 50 volt DC 8O

Som tur är har det inte verkat skada elementet.

Nu undrar jag om man kan gå förbi det här "auto-tillslaget" på nåt sätt, när steget väl fått signal och "igång" funkar det som det ska.

Finns inte speciellt mycket under skalet, så om jag postar nån bil kanske någon kunnig ge mig en ledtråd om var jag skall börja.

Användarvisningsbild
lennartj

Bild och exakt modellbeteckning

Inläggav lennartj » 2011-07-26 23:30

Du bör inte bara komplettera med bild(er),
väl så viktigt är exakt modellbeteckning
om den inte framgår tydligt från bilderna.

Med lite tur kan någon som ser din uppdatering ha kopplingsschema för din förstärkare och då ökar möjligheterna att lösa problemet.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
heliac

Re: Bild och exakt modellbeteckning

Inläggav heliac » 2011-07-27 00:57

lennartj skrev:Du bör inte bara komplettera med bild(er),
väl så viktigt är exakt modellbeteckning
om den inte framgår tydligt från bilderna.

Med lite tur kan någon som ser din uppdatering ha kopplingsschema för din förstärkare och då ökar möjligheterna att lösa problemet.

Tror den är rätt vanlig, sitter i många subbar men under olika namn. Kommer med mer info.

Återgå till Teknikforum