Så här - eller tvärtom?

Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Det kan man inte veta sådär utan vidare bara genom att se högtalarna. Diskant och mellanregister bredvid varandra ger oftast en lob åt något håll. Frekvensgången kan variera väldeliga beroende på utstrålningsriktning, inte minst hos en mindre väl utformad högtalare. Den på bilden är inget jag skulle valt med ögonen direkt... Varför göra en trevägare i det formatet, där det räckt med två element? Låter de åtminstone anständigt?
phon skrev:Nefilim skrev:Har nu lyssnat fram och tillbaka, och jag föredrar dem med diskanterna inåt.
Har du provat att lägga dom med diskanterna uppåt?
(eller nedåt ... )
RogerGustavsson skrev:Varför göra en trevägare i det formatet, där det räckt med två element?
PerStromgren skrev:Därför att det sålde bättre, kanske? Jag har sett tvåvägare med ett fejkat mellanregisterelement i form av plastgjutning! Den tillhörde en plastapparat som var gjort så att det skulle se ut som förstärkare, kassettdäck, tuner och skivspelare var fyra lådor travade på varann. Ni har säkert sett så'na.RogerGustavsson skrev:Varför göra en trevägare i det formatet, där det räckt med två element?
Nej, jag slapp höra eländet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster