Moderator: Redaktörer
Elfsberg skrev:..bra eller anus?
http://www.supersonic.se/product.html/m ... gory_id=24
Jag tycker det ser ut som att elementet ger väldigt låg distorsion, spridningen ser ut att vara mer än godkänd och tonkurvan får man kanske köra lite EQ på.
Vad säger ni?
När siffrorna ser så bra kan man undra varför inte element som dessa används oftare.
Kraniet skrev:En nackdel med diskanterna är att de är så sabla dyra.
petersteindl skrev:Det sitter sådana i Steinway-Lyngdorf högtalarna och på tisdag får jag 4 st fån Mundorf att leka med![]()
De kanske kan funka i Bremens kommande dyrare högtalarmodeller.
Mvh
Peter
Jocke skrev:petersteindl skrev:Det sitter sådana i Steinway-Lyngdorf högtalarna och på tisdag får jag 4 st fån Mundorf att leka med![]()
Mvh
Peter
Åh - du menar att äggen kommer att vara billiga?Ska bli spännande att få se vad fortsättningen innebär... Tror du klurat ett bra tag på dina högtalare!
petersteindl skrev:Jocke skrev:petersteindl skrev:Det sitter sådana i Steinway-Lyngdorf högtalarna och på tisdag får jag 4 st fån Mundorf att leka med![]()
Mvh
Peter
Åh - du menar att äggen kommer att vara billiga?Ska bli spännande att få se vad fortsättningen innebär... Tror du klurat ett bra tag på dina högtalare!
Japp, den första modellen av Bremenägg kommer ha ett rekommenderat cirkapris på 30 tkr/par. Det är under 3500 €/par. Så pass löjligt billiga högtalare existerade knappt på High End mässan i München. Normalt gängse prisläge på marknaden för ett par högtalare är mellan 10 000 € och 140 000 €. Så ser dagens prisbild ut. Futtiga 10 000 € är för the low bottom end insticksmodell på högtalare![]()
3500 €/par är Kaufhaus eller bensinmackungefär som kinesiska utomhusgrillar
![]()
Mvh
Peter
tvett skrev:Dessa "större" högtalare är väl ett par strutsägg väl? Vad annars ska du ha 4st diskanter till
Jocke skrev:petersteindl skrev:Jocke skrev:petersteindl skrev:Det sitter sådana i Steinway-Lyngdorf högtalarna och på tisdag får jag 4 st fån Mundorf att leka med![]()
Mvh
Peter
Japp, den första modellen av Bremenägg kommer ha ett rekommenderat cirkapris på 30 tkr/par. Det är under 3500 €/par. Så pass löjligt billiga högtalare existerade knappt på High End mässan i München. Normalt gängse prisläge på marknaden för ett par högtalare är mellan 10 000 € och 140 000 €. Så ser dagens prisbild ut. Futtiga 10 000 € är för the low bottom end insticksmodell på högtalare![]()
3500 €/par är Kaufhaus eller bensinmackungefär som kinesiska utomhusgrillar
![]()
Mvh
Peter
Ja, det var billigt!Hur går det - är de på gång?
petersteindl skrev:tvett skrev:Dessa "större" högtalare är väl ett par strutsägg väl? Vad annars ska du ha 4st diskanter till
Precis, strutsägg får det bli.
Mvh
Peter
tvett skrev:petersteindl skrev:tvett skrev:Dessa "större" högtalare är väl ett par strutsägg väl? Vad annars ska du ha 4st diskanter till
Mvh
Peter
Straußeneier!
Men för att vara lite OnT, hur skulle den sån här diskant fungera i en lösning liknande äggen? Spridningsmässigt etc.
petersteindl skrev:tvett skrev:petersteindl skrev:tvett skrev:Dessa "större" högtalare är väl ett par strutsägg väl? Vad annars ska du ha 4st diskanter till
Mvh
Peter
Straußeneier!
Men för att vara lite OnT, hur skulle den sån här diskant fungera i en lösning liknande äggen? Spridningsmässigt etc.
Det återstår att se. Jag räknar med 4 st diskantenheter per högtalare![]()
och då kan jag vinkla dessa i förhållande till varandra och till väggar och tak på optimalt sätt.
Mvh
Peter
Elfsberg skrev:Jag förstår det som att spridning vertikalt är ganska kass. Vad betyder detta? Här och var vill jag läsa in att takreflexen kan vara nyttig för stereobild eller what have you.
Elfsberg skrev:2600 kr.
Det är ju många som gör "kompromisslösa" byggen.
Vad betalade du för T25CF002?
-Palle- skrev:Elfsberg skrev:2600 kr.
Det är ju många som gör "kompromisslösa" byggen.
Vad betalade du för T25CF002?
Plus moms...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster