Edit: Bilder

Moderator: Redaktörer
The floating-point SHARC digital signal processor (DSP) at the core of the nanoAVR provides an unmatched level of tuning of eight channels of uncompressed audio (raw/PCM)
zartok skrev:när kommer den och när är den nere i min brevlåda? hur många eq-band innehåller den? måste måste ha!
A first batch will be shortly available for pre-order early Q1 2014 so stay tuned for shipping announcements.
10 bands of parametic equalization on every channel
AndreasArvidsson skrev:Vilket kan vara en antydan om att det endast är PCM som gäller vilket är synd.
Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Vilket kan vara en antydan om att det endast är PCM som gäller vilket är synd.
Misstänkte det också. Annars hade det ju behövts köpas in lite logotyper om inte advokaterna från de stora skulle stå och knacka dörr ganska omgående...
Men då får man hitta en källa som avkodar själv och skickar PCM.
dukanvadet skrev:jag ser inte att det står något om delningsfilter? det kanske "bara" är eq och delay.
AndreasArvidsson skrev:Om nanoAVR fungerar så som jag beskrivit så kan man ju faktiskt mha den och en flerkanalsreceiver driva 3st frontar, 2surrounder och 2st basar allt med en enda integrerad surroundreceiver. Alltså inget externt slutsteg.
Eller 2st frontar och 4-5st basar om man så vill.
Nattlorden skrev:En tredje fråga blir kan den ta t.ex. en kanal och stoppa ut den på flera, men det olika tidsfördröjning. Om man vill tidsfördröja multipla surrounder på samma kanal olika t.ex.
Aerob skrev:Eller, jag kanske inte är så intresserad ändå när allt kommer omkring. Den borde verkligen haft S/PDIF i tillägg till HDMI...
AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:En tredje fråga blir kan den ta t.ex. en kanal och stoppa ut den på flera, men det olika tidsfördröjning. Om man vill tidsfördröja multipla surrounder på samma kanal olika t.ex.
Det står att den har routing och tidsfördröjning per kanal, men hur utökade dessa är får vi se.
Nattlorden skrev:AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:En tredje fråga blir kan den ta t.ex. en kanal och stoppa ut den på flera, men det olika tidsfördröjning. Om man vill tidsfördröja multipla surrounder på samma kanal olika t.ex.
Det står att den har routing och tidsfördröjning per kanal, men hur utökade dessa är får vi se.
Äsch... jag mailar dem...Om de inte tänkt på det innan, så kanske de kan tänka om.
Elfsberg skrev:Vad ska man ha SPDIF till ö h t när det finns HDMI? Täcker inte HDMI alla tänkbara behov?
spuj skrev:nanoAVR kommer att vara tillgänglig om 2-3 veckor, enligt minidsp.
Elfsberg skrev:Vad ska man ha SPDIF till ö h t när det finns HDMI? Täcker inte HDMI alla tänkbara behov?
Jag misstänker också att det INTE kommer vara möjligt att använda de två utgångarna samtidigt, snarare gissar jag på en typisk switch-funktion med två kompletta s k presets.
Eller har jag missat något?
twotackter skrev:Hur tänker ni att den ska integreras? Jag har ju fler källor än två som jag vill dsp'a. Eller tänker jag fel?
Källa -> nano-avr -> receiver -> högtalare
AndreasArvidsson skrev:Den har 2st hdmi IN, men endast 1st UT.
twotackter skrev:Hur tänker ni att den ska integreras? Jag har ju fler källor än två som jag vill dsp'a. Eller tänker jag fel?
Elfsberg skrev:AndreasArvidsson skrev:Den har 2st hdmi IN, men endast 1st UT.
Ah. Sorry.
Ska du ha samma DSP-inställningar till alla källor så är det ju lätt fixat med en switch bara, nuförtin finns det ju tillochmed fjärrstyrda sådana.
Givetvis sitter isåfall switchen innan nanoAVR och efter flera källor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster