Moderator: Redaktörer
zartok skrev:
vad fick du betala för dom? hann bara skumma igenom första två sidorna?
zartok skrev:2000 för papp? Kollar nog lordens länk istället. Får säkert trä för det priset
zartok skrev:Då har jag kollat alternativen och funderar på att låta ett företag såga upp en massa stavar mdf i bredden 120 och längd på mellan 4 och 16 cm. Då blir det jämna bitar på en skiva så att säga. Därefter så fräser jag av kanterna på samtliga så att dom blir lite rundade och limmar ihop dom i tjog.
Det kommer enligt mina skrattretande beräkningar att diffusera ner mot kanske 150hz svagt och ha en peak i mellanregister. Ska dock skriva att där vid 150 hz så är det väl den där 0.1 som är det som kan mätas upp
Adhoc skrev:Zartok, i tråden som Nattlorden länkade till lade jag in en post med vidarelänk om teorin för en diffusor liknande "IÖ-diffusorerna". Byggnationsmässigt behöver dom inte vara särskilt svåra. viewtopic.php?p=1428728#p1428728
zartok skrev: Jag hade gärna haft bilder på iö - diffusorerna.

zartok skrev:Jag hade gärna haft bilder på iö - diffusorerna.

sprudel skrev:zartok skrev:2000 för papp? Kollar nog lordens länk istället. Får säkert trä för det priset
Nope! Acryl, s-vingar kallas de. Papp! What the fuck!!!
Nattlorden skrev:zartok skrev:Jag hade gärna haft bilder på iö - diffusorerna.
Ofullbordad under bygge:
Du kan skönja på bågformen var det var planerat främre raden plankor.
NiklasF skrev:En sånhär skall man väl ändå inte sitta nära, tycker det blir lite knasigt att rekommendera byggen som inte blir vidare bra.
paa skrev:zartok skrev: Jag hade gärna haft bilder på iö - diffusorerna.
Så här ser de ut:
Den övre tror jag är kombinerad med basfälla, den nedre har basfälla i podiet under sofforna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster