Moderator: Redaktörer
Svante skrev:1. Man kan använda samma nätdel till alla förstärkarna.
Svante skrev:2. Toppeffekten i surrounderna kan behöva vara hög även om medeleffekten inte är det.
Kraniet skrev:Nåt annat som jag däremot tycker borde ingå och som inte borde kosta så mycket är att göra alla kanaler mappningsbara hur man vill.
Har man tex separat slutsteg till frontar så blir det två slutsteg i recievern som inte går att använda, vilket ju kan kännas dumt.
Kraniet skrev:edit: enklaste och kanske bästa lösningen vore att ha som en del NAD hade förut där för och slutsteg går att separera fysiskt på utsidan. Då är man fri att koppla hur man vill. Speciellt bra är det ju om man vill koppla in något slags filter och fortfarande använda de inbyggda slutstegen.
IngOehman skrev:Centern behöver dock definitivt samma toppeffekt som L och R. I själva verket är ju centerhögtalaren den som får mest effekt om den inte är avskuren nedåt jämfört med L och R.
Vh, iö
AndreasArvidsson skrev:Ja separat för- och slutsteg är verkligen guld värt. Så borde det alltid vara, Iaf i de högre prisklasserna, anser jag.
Cahlis skrev:Många bra svar, tack för det.
Fast jag noterar ändå att många pratar om separata (kraftigare) effektsteg till frontarna...
Fast jag noterar ändå att många pratar om separata (kraftigare) effektsteg till frontarna...
Svante skrev:1. Man kan använda samma nätdel till alla förstärkarna.
2. Toppeffekten i surrounderna kan behöva vara hög även om medeleffekten inte är det.
Morello skrev:Varför inte fimpa allt utom frointhögtalarna och se till att ha ett högklassigt tvåkanalssystem?
Alternativt köpa sig en hög med RS2000 så finns det resurser til alla kanaler.
Svaret på fårgan är givetvis att multikanals-apparaterna har en nätdel varför alla slutsteg i burken drivs med samma spänning vilket medför samma effekt givet att utgångstraf ej tillämpas.
AndreasArvidsson skrev:Köper man så dyra steg för att driva surrounder så är man inte riktigt klok
Morello skrev:Alternativt köpa sig en hög med RS2000 så finns det resurser til alla kanaler.
Nattlorden skrev:Nä... du får väl bygga en sjukanalsburk.Sätt hjul bak och ett par hål att köra ned ett långt handtag i så man kan köra runt det som säckkärra/pirra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster