Har nu sökt information mer information men ämnet verkar ganska svårt att räkna på. Hursomhelst får jag det till att påverkan av en lite bredare baffel en bit bakom en utanpåliggande faktiskt inte är så särskilt stor. Jag bestämde mig för att inte fördjupa mig i det oändliga och helt enkelt gå på Johans linje med att öka seriespolen lite grand.
Nu blir dock bygget inte av.. Jag har hört en del bredbandselement, både små och stora, och även byggt med lite mindre varianter och även om det finns saker jag inte kommer överens med finns egenskaper som i vissa sammanhang är magiska.. Då jag (som nog inte undgått någon

) är rätt knackig på de finare poängerna inom högtalarkonstruktion börjar jag normalt med att kopiera färdiga konstruktioner (snyltar på andras arbete alltså, men bara i fall där det uppmuntras av konstruktören) och i.o.m det har jag spanat på Seas FA22rcz..
En konstruktion som fått fin kritik visar sig vilja ha ett kabinett som på pricken överensstämmer med mina Dali-lådor.. Sågar jag flaggstag av avdelningarna i lådan och öppnar upp den får jag knappt 80L..och de är 29cm breda. Precis som i Seas-konstruktionen.. Så det blir en ny baffel med precis samma mått som den nuvarande placerad ovanpå med ett Seas FA22rcz i lådorna istället. Blir ju ett smidigt bygge, precis som jag vill ha det

Blir nog en mini-byggtråd av det.
Så jag tackar för input, men som vanligt har man så mycket som snurrar i huvudet hela tiden att innan man hunnit genomföra en fundering så har en annan dykt upp *s*