av Perfector » 2016-10-13 12:30
Doofus skrev:Perfector skrev:Doofus skrev:Jag har en Acer H9500BD projektor, den lampan som följde med projektorn börjde mattas först vid 2600 timmar enligt räkneverket. När jag bytte lampa för c.a 2 år sedan fick bilden direkt ett lyft, men nu tycker jag den har försvagats väldigt mycket trots att jag bara är uppe i 1100 timmar i eco-mode.
Jag köpte då:
https://www.projektorshop24.se/sv/projektorlampa-for-acer-h9500-h9500bd-h9501bd-kompatibel-modul-ersatter-ec-jc300-001.htmlKan det vara så stor skillnad på ersättningslampa och orignal ? Och var köper jag bästa möjliga lampa till min projektor? Jag vill inte hålla på att byta stup i kvarten..
Jag tror att du via priset kan bedöma livslängden och kvaliteten på lampan.
Hellre betala fullt pris och ha det bra än spara pengar och köpa dubbelt så många lampor.
Vilken lampa skulle du rekommendera för min projektor ? Priset spelar inte så mycket roll då jag är så nöjd med projektorn.
Jag vet ingenting om projektorer, men det är alltid bättre med original än billiga kopior.
Det finns ju en anledning till att det kostar mer med "äkta vara"
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.