Inväntar leverans av ett iNuke 3000 men har igen erfarenhet alls av speakon-kontakter.
Kontakten jag ska använda till högtalarna är dessa: https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud ... ane-p37951
Dessa kontakter har 4st poler (1+ 1-, 2+, 2-) och jag undrar om jag kan använda alla dessa med iNuke.
Högtalarutgångarna på iNuke ser ut så här: (snodde bilden från Lennart här på forat..)

Jag fattar inte riktigt uppmärkningen.
Steget ska driva 2st subwoofers per kanal och kopplas i stereo (signal in är ändå i mono) och sålunda behöver jag dubbla kablar per högtalarutgång. Med förra steget, som hade traditionella polskruvar, tvinnade jag helt enkelt ihop dubbla kablar i varje polskruv men hur funkar det med speakon?
Då kontakterna är 4-poliga så tyckte jag först att det blir enormt smidigt, två st + och två st - i varje kontakt gör ju att jag får in dubbla kablar i kontakten perfekt. När jag läser på steget så börjar jag dock undra om det är så enkelt.. Får jag signal ut även på 2+ och 2- eller måste jag fortfarande tvinna kablar och sätta båda i de som kallas 1+ och 1-?
Blir ganska trångt om saligheten i så fall..