BPM skrev:Kalejdokom skrev:På många modeller är det bara analoga ingångar som kan länkas till zone 2. På mina Denon och Marantz kan man inte länka från HDMI-/SPDIF-ingångar till zone 2.
Länken till zone2 i ett tänkt exempel där toppar och basar ska delas och drivas av samma receiver kommer ju via sub out..och signal till den kommer alltid ifrån alla ingångar, även digitala.
Frontar som small, sub out leder vidare basen till en analog ingång som dedikeras till zone 2 och som nivåjusteras för att ha samma utnivå som huvudzonen (som alltså spelar via frontarna). Då spelar det som kopplas till högtalarnautgångarna för zone2 upp det som leds ut via sub out, frontarna spelar resten..och oavsett signalkälla.
Det exemplet funkar i alla fall med båda de receivrar jag testat med (står i signaturer).
Har läst manualen till min Anthem nu, och det ska funka som du säger. Två högtalarutgångar kan jag köra bas med på det viset.
Nu är ju den upptagen i mitt vardagsrum, och används med sin rumskorrektion (ARC) som jag tycker funkar fint.
Tanken med det hela var att helt slippa extra slutsteg genom att använda 7.1 ingång i en beggad flerkanalare, i stereo med fyra små moduler typ pP-4.
Jag har några enklare delningsfilter att testa med mot pX-2 (i tuffaste laget kanske) men det borde ge en fingervisning iaf.
Kom gärna med förslag på flerkanalare (beg) som skulle kunna funka, själv har jag noll koll på vad som funnits/finns