Lite knapphändig info om rörstärkaren:
Radii Audio var Hong Kong-baserat, men upphörde 2-3 år sen, kanske mer. Det sägs att tillverkningen var där ASL-grejerna görs (?)
Radii har bra utlåtande om sina konventionella rörsteg och monoblock.
T ex deras MPP-M8 verkar vara gjord med samma rör och liknande prestanda. Min heter MPP6BM8S och tror PP står för Push/Pull i deras modellnamn.
Min är en SRS-förstärkare, så ett extra kretskort matas med 12v och man kan vidga ljudbilden etc mm. Koppla om till 3d mono, växla mellan källa höger och källa vänster. Finns även Bypass-läge, så man slipper detta.
Smal hög låda i 2 våningar med trafosarna på undervåningen och kretskort uppe. Täckt chassi och lite klen ventilation.
Trafosarna i sig ger ett gott intryck, men inte power-knapp, separat säkringshållare och vridpotentiometrar. Och alla kablar sen, som går kors och tvärs genom lådan...
Jag har nu plockat bort hela SRS-biten, beställt täck-kåpor till trafosarna + lite chassimaterial. IEC apparatintag med powerknapp och säkring inbyggd.
RCA för ingångar har jag och även högtalaranslutningar. Bara 8 Ohm utgång på utgångstrafosarna.
Eventuellt använder jag nu lediga 12v till ett litet rörbaserat försteg, som ska ha 12vac, men måste kolla upp effektkrav, så allt lirar.
Tar tacksamt emot förslag på om det är negativt för trafon att ha en sekundär oanvänd... om det är bättre att i så fall koppla in en lampa eller liknande.
Kör laptop + externt ljudkort som försteg och förstärkaren i original bypass-kopplad gav mersmak.
Så det blir ett rent nybörjarslutsteg först. 2x8watt, återigen, sägs det

Original utan täckhuv:
Det syns inte att en hel knippe kablar går från vridpotentiometrarna på fronten.

- 11436155.jpg (124.35 KiB) Visad 1069 gånger
(lånad bild)