Moderator: Redaktörer
Laila skrev:Som trådtiteln "antyder" . . . är det CT100-kabel(6.6 mm diam.) som gäller för interconnect eller finns det någon smidigare/tunnare variant som kan vara lika passande . . . typ ?
RogerGustavsson skrev:Johan Lindroos skänkte lite kablar av tunnare sort. Visserligen inte helt diskrete med sin lila färg men lite mera hanterbara än CT100. Jag fick två olika typer, kan kolla vad de heter.

Johan_Lindroos skrev:Det finns mer kabel som skänkes!
Både tunn och tjock.
75 ohm karaktäristisk impedans, dubbelskärmad, skummat dielektrikum, enkelmittledare. Funkar bl a för 3G-SDI, vilket medför att audio eller S/PDIF är en barnlek.
Skicka PM med adress. Kabel kommer som ryms i ett A4-kuvert. Särskilda längdönskemål kan inte säkert uppfyllas.
Gratis.
Rydberg skrev:Jag skulle vilja slå ett slag för RG 142 vilken jag upplever som bättre än CT100. Har många par av båda kablarna.
[ Bild ]
Laila skrev:Rydberg skrev:Jag skulle vilja slå ett slag för RG 142 vilken jag upplever som bättre än CT100. Har många par av båda kablarna.
[ Bild ]
Tack Rydberg för tips men RG 142 har onödigt hög kapacitans för mitt behov just nu . . . typ.
Tack även ni andra för era synpunkter.
Rydberg skrev:...
Du gör naturligtvis som du vill, ljudmässigt är den i mina öron klart bättre än CT100 (som även den är mycket bra).
petersteindl skrev:Jag trodde det var transparens som gällde. Då är det väl bara att köpa Tranparent cables. De måste ju vara perfekta. Det hörs ju på namnet.
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster