MQA - nåt att ha?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: MQA - nåt att ha?

Inläggav pLudio » 2023-09-19 20:27

Kermit116 skrev:Kan någon som förstår sånt här förklara för mig på ett begripligt sätt vad detta SCL-6 är för något?

Det är en Bluetooth codec.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Kermit116
 
Inlägg: 1274
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: MQA - nåt att ha?

Inläggav Kermit116 » 2023-09-19 20:33

pLudio skrev:
Kermit116 skrev:Kan någon som förstår sånt här förklara för mig på ett begripligt sätt vad detta SCL-6 är för något?

Det är en Bluetooth codec.

Oki. Tack.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: MQA - nåt att ha?

Inläggav pLudio » 2023-09-20 11:37

So, just who would buy MQA? Apparently, several folks as the administrator’s June 2023 filing identified no fewer than twelve different investors/venture capitalists/companies/groups who seriously looked at MQA. Of that original twelve, seven had remained active in pursuing a deal – and at least two of them were existing MQA licensees.

https://www.strata-gee.com/on-a-mythica ... uires-mqa/
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
pLudio
 
Inlägg: 2399
Blev medlem: 2003-06-17
Ort: Stockholm

Re: MQA - nåt att ha?

Inläggav pLudio » 2023-10-25 09:02

MQA Ltd har bytt namn till Wave Realisations Ltd. Jag undrar om de har någon mer IP att sälja utöver det Lenbrook köpte.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Kermit116
 
Inlägg: 1274
Blev medlem: 2019-03-08
Ort: "08"

Re: MQA - nåt att ha?

Inläggav Kermit116 » 2023-10-25 15:39

Oaktat om dom har ngt kvar att sälja så GISSAR jag att namnet MQA gått med över t Lenbrook o att det varit en överenskommen del i transaktionen att det säljande bolaget, det som varit/är på obestånd, vid ett givet datum ska ha bytt namn.

Administratorn av fd MQA Ltd kan ju lite lokalhyror o annat pyssel att avveckla innan bolaget kan likvideras.

GISSAR därtill att administratorn har rätt höga krav på sig vad gäller transparens varför jag gissar att förklaringen hittas om man söker hos Companies House (motsv t Bolagsverket) eller på administratorns hemsida (Är ju inte sällan de stora revisionsbyråerna som pilar m sånt.).
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Föregående

Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 5 gäster