Ja, som rubriken lyder: jag behöver hjälp med mätning av mina eminenta basmoduler jag byggde i våras. Enl. beräkningsprogrammet skulle avstämningsfrekvensen hamna på 23 Hz men när jag gör det s.k. klisterlappstestet hamnar den på 21 Hz vilket torde vara fullt acceptabelt. Jag är dock mycket nyfiken på hur det skulle se ut om för ändamålet kompetent person vid t.ex. genomresa, gästade undertecknad, bjöds på kaffe/ fika och/ eller pizza, spisade musik mm. och gjorde en ordentlig mätning på mina alster. Något som utöver avstämningsfrekvensen skulle vara intressant att veta är hur elementen mår i de aktuella lådorna avseende t.ex. portarnas dimensioner och egenskaper. Jag har spelat starkt utan att för den sakens skull ha detekterat några blåsljud även om det klart går att känna att luften rör sig i rören. Mina tankar hemsöker mig i den mening att jag borde ha konstruerat en utbytbar baffel i nederkant för att kunna byta ut portarna mot större men så långt tänkte jag inte då. Hur som helst vore det trevligt att få besök någon gång inom en inte alltför avlägsen framtid.
Mvh Fredrik, Halmstad