Har precis fått hem 2 Hypex UcD400 och en SMPS400A400-nätdel för test. Slutmålet är 8 Ucd400 och passande nätdel.
Nätdelen SMPS3kA400, som jag vill ha, kan, vad jag förstår, inte driva modulerna under 100 Hz på ett bra sätt.
Så här står det i databladet:
" The SMPS3k is intended to power our range of high power amplifier modules. As a result this SMPS product does not feature the 2 quadrant operation as most of our other SMPS products do. Therefore they are unable to handle large reverse currents generated by half-bridge amplifiers operated at low frequencies. For this reason it is not advisable to use this SMPS to power half bridge amplifiers like our UcD700 and UcD400 modules when used in the frequency range below 100 Hz. A workaround for this could be using the UcD700/UcD400 in bridge mode or reversing phase for half of the modules. "
Jag är osäker på vad detta betyder. Är det en fråga om att byta på nolla och fas på nätdelens ingång eller på plus och minus på hälften av förstärkarmodulernas ingångar? Eller bägge?
Borde jag istället välja 2 mindre nätdelar (SMPS1200A400) som inte har samma problem att driva modulerna, men till ett högre totalpris?