Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-12 11:24

Jag har nyligen bytt nätverksspelare men är inte nöjd med hur den beter sig. Jag har en viss tolerans mot mindre mjukvarumässiga "issues", men hur mycket ska man som konsument "gå med på"?

Ni som har nätverksspelare, handen på hjärtat, hur funkar dom? Är det klanderfri operation dag ut och dag in?

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav ottovonkopp » 2018-01-12 12:38

Mina Squeezeboxar funkar klockrent dag in och dag ut och har gjort det i många år.

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-12 12:43

ottovonkopp skrev:Mina Squeezeboxar funkar klockrent dag in och dag ut och har gjort det i många år.


Mmh...det var just Squeezebox jag bytte från.

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav ottovonkopp » 2018-01-12 12:48

heliac skrev:
ottovonkopp skrev:Mina Squeezeboxar funkar klockrent dag in och dag ut och har gjort det i många år.


Mmh...det var just Squeezebox jag bytte från.


Hade du strul med Squeezeboxen också? Eller bytte du av någon annan anledning?

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-12 14:07

ottovonkopp skrev:
heliac skrev:
ottovonkopp skrev:Mina Squeezeboxar funkar klockrent dag in och dag ut och har gjort det i många år.


Mmh...det var just Squeezebox jag bytte från.


Hade du strul med Squeezeboxen också? Eller bytte du av någon annan anledning?


Squeezboxen har funkat överlag bra, men har haft den sedan 2009 och nu fanns ekonomin för en uppgradering.

Har köpt en Pioneer N70-AE, men tyvärr är den stökig i mjukvaran. Pioneerappen är trög och apparaten hänger sig och startar om då och då. :(

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav ottovonkopp » 2018-01-12 14:15

heliac skrev:
ottovonkopp skrev:
heliac skrev:
Mmh...det var just Squeezebox jag bytte från.


Hade du strul med Squeezeboxen också? Eller bytte du av någon annan anledning?


Squeezboxen har funkat överlag bra, men har haft den sedan 2009 och nu fanns ekonomin för en uppgradering.

Har köpt en Pioneer N70-AE, men tyvärr är den stökig i mjukvaran. Pioneerappen är trög och apparaten hänger sig och startar om då och då. :(


Tyvärr är det nog svårt att byta upp sig från ett så fint system som LMS och SB. :wink:

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-12 15:02

Det som jag var ute efter med tråden var egentligen vad man ska acceptera som kund. Jag är uppväxt på 80-talet, före streamingens intåg. Då fungerade apparaterna, och gjorde dom inte det så var det något fel på dem. Nu känns det mer som om man är i en gråzon, det kan krångla en del utan att det egentligen är något "hårt" fel så att säga.

En kompis som är 13 år yngre har mycket högre tolerans mot den här typen av fel an vad jag själv har, det blir så ibland tycker han bara.

Jag tycker det är mycket irriterande att tappa 40-60 sekunders lyssningstid för att en apparat som dessutom är relativt dyr skall starta om sig lite som den vill. Pioneer känner inte till några fel hävdar dom, trots att tom. "Ljud & Bild" skriver i sitt test av ljust den här produkten att den hängde sig under testet, (Läste givetvis det efter inköp)

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav ottovonkopp » 2018-01-12 15:16

Tyvärr så får man nog räkna med en del strul i början. Om produkten lever länge så brukar det bli bättre med tiden.

Jag hade gett den en uppdatering innan jag returnerade den.

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-12 15:50

Jag har lagt på senaste firmware, utan märkbar förbättring.

Har använt den 6 eller 7 lyssningstillfällen, kanske en halvtimme till timme. En gång gick den hela tiden, vid de andra gångerna har den hängt sig eller startat om. Det tycker jag är på tok för mycket procentuellt sett.

Om felet ligger hos Pioneer själva eller om det är hos tjänsteleverantörerna är ju inte mitt problem som kund.

Jag vet i alla fall att både Spotify och Tidal går utmärkt när man kör deras egna appar och använder airplay tex....men då är ju vitsen borta med att köpa en spelare med direkt stöd för Spotify connect och Tidal.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav PerStromgren » 2018-01-12 16:38

ottovonkopp skrev:Tyvärr är det nog svårt att byta upp sig från ett så fint system som LMS och SB. :wink:


Jag håller med! Vårt system med fyra Squeezeboxar funkar fint och stabilt, speciellt sedan vi monterade en sån där vit takpizza till accesspunkt. NAS:en kör LMS-servern åt dem.
... tycker jag!

Per

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Tangband » 2018-01-12 20:25

heliac skrev:Jag har nyligen bytt nätverksspelare men är inte nöjd med hur den beter sig. Jag har en viss tolerans mot mindre mjukvarumässiga "issues", men hur mycket ska man som konsument "gå med på"?

Ni som har nätverksspelare, handen på hjärtat, hur funkar dom? Är det klanderfri operation dag ut och dag in?


Yamaha wxc 50 fungerar klockrent för mig och för första gången är jag helt nöjd med en nätverkspelare. Har tidigare haft naim, Squeezebox och Ieast. Musiccast har aldrig kraschat för mig och allt går väldigt snabbt, även med wi-fi från spelaren till NAS och Spotify connect.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Tangband » 2018-01-12 21:10

heliac skrev:
ottovonkopp skrev:
heliac skrev:
Mmh...det var just Squeezebox jag bytte från.


Hade du strul med Squeezeboxen också? Eller bytte du av någon annan anledning?


Squeezboxen har funkat överlag bra, men har haft den sedan 2009 och nu fanns ekonomin för en uppgradering.

Har köpt en Pioneer N70-AE, men tyvärr är den stökig i mjukvaran. Pioneerappen är trög och apparaten hänger sig och startar om då och då. :(

Jag tycker musiccast fungerar bättre än squeezebox system, just för att det är stabilare och snabbare, även om squeezebox med Touch-spelaren var rätt snabb och stabil med wifin. Men tekniken har gått frammåt och det känns lite som att jämföra Windows vista med Windows 10. Att pioneer inte klarar att göra bra appar är tråkigt men de kanske inte satsar pengar på att göra det bra ?

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav matssvensson » 2018-01-12 22:54

Det du beskriver ligger väldigt nära vad jag upplevde med min Oppo UDP-205 för typ 5 år sen, när jag försökte använda den som nätverksspelare i mitt system. Helt oacceptabelt och efter bara någon veckas frustration kröp jag till korset och investerade i Linns DS spelare. Det bästa beslut jag fattat sen jag köpte skivspelaren för trettio år sen.

När jag pratade med deras utvecklare och beskrev vad jag upplevde med Oppon kände de igen sig själva från ett antal år tillbaks i sin egen utveckling. Så det vill tydligen till att leverantörerna av nätverksspelarna är villiga att investera i både styrappar och nätverksstyrning för att få helheten att fungera klanderfritt. Idag skulle jag inte köpa en ny nätverksspelare utan tydliga bevis på att den också fungerar utan problem i en normal nätverksmiljö.

Hade jag köpt Oppon idag hos en handlare med de problem jag upplevde då, skulle jag gått tillbaks med en gång och krävt att de löste strulet. Det är vad jag gör med Linns ÅF om något mot förmodan inte funkar som jag vill, och de försöker alltid hjälpa till oavsett om det handlar om deras apparater eller andra delar i nätverket.

En nätverksspelare är en del i ett IT-nätverk - med lagring, överföring och styrning i olika enheter och appar. Inte bara en isolerad ljudapparat. Och då tror jag det behövs leveratörer som tar på sig ett helhetsansvar för att det ska fungera, inte bara skyller ifrån sig på något utanför deras direkta kontroll.

Å andra sidan funkar ju en hyggligt modern PC i ett nätverk rimligt stabilt idag. Det är den minsta kvalitetsnivån jag skulle kunna tänka mig acceptera från en nätverksspelare. Sen kommer jag alltid se till att kunna växla till vinylskivor som backup 8).

mvh, mats
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Bill50x » 2018-01-13 00:15

Köpte min SB Classic för 7-8 år sedan. I början dök det upp nya versioner ab mjukvaran hela tiden och resultatet varierade, allt ifrån fungerade som det skulle till att de svenska åäö inte sorterades rätt.

Jag trodde det skulle bli kaos när Logitech lade ner verksamheten (förutom Radio) men det är faktiskt tvärtom. Programvaran är stabilare än någonsin och de senaste 5-6 åren har det bara snurrat som det ska. Tom den gamla Spotify-appen från Triod fungerar fortfarande.

Har tom köpt mig en beggad Touch som kommer i drift på måndag.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Ted_B » 2018-01-13 01:56

Fungerar den inte som tänkt/utlovat så är det väl bara att lämna tillbaka den eller be dem åtgärda problemet.
Är det deras app som inte fungerar men apparaten är tänkt att fungera ihop med den så är det väl lika med att apparaten inte fungerar?
Det känns som om du är missnöjd med den och inte riktigt vill ha den kvar, acceptera det inte då utan kräv att de tar tillbaka den eller "reparererar" den.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-13 10:20

Helst vill jag ha den kvar. Ska se om jag hinner lyssna något i helgen, och utvärdera mängden "krångel" som uppstår.

Butiken är inne på att det skulle kunna vara min router (som är den som Telia skickar med) som kan vara boven i dramat. Jag använder tjänster som Netflix, C-More etc. helt utan problem. Grabben spelar mycket PS4 online, och det funkar bra enligt honom. Har testat och kört nätverksspelaren både kablat och trådlöst utan skillnad. Vid de flesta tillfällen som jag lyssnat har jag varit ensam hemma utan övrig belastning på nätverket.

Jag tycker det låter långsökt att en router skulle få min spelare att krascha och starta om...

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav matssvensson » 2018-01-13 12:11

Min erfarenhet är att just nätverksrelaterade problem är det som får en nätverksspelare att balla ur. Just för att det är en nätverksspelare som är beroende av flera enheter uppkopplade i ett nätverk - själva spelaren, lagringsenheten och kontrollappen. Nu är jag ingen IT-expert men både Oppostrulet och de få gånger Linn krånglat har det varit funktionalitet/inställningar i nätverket som legat bakom som jag förstår det. Förutom de få tillfällen jag testat någon kass instabil beta-mjukvara.

I Oppofallet var det tydligen kontrollappen som skulle hålla koll på vilken nästa låt som skulle spelas. Och när då kontrollappen ”tappade” prioritet i nätverket eller gick när i sleep så tystnade Oppon. I Linn är det själva spelaren som håller reda på vad som ska spelas och då kan tydligen Linns tekniker säkerställa att den har rätt prioritet i nätverket så att det funkar felfritt.

Som du är inne på kanske du kan ”felsöka” genom att försöka göra spelaren oberoende av nätverket. Kan du spela utan problem direkt från en USB-sticka när du kontrollerar enheten med knapparna på apparaten eller medföljande fjärrkontroll, då borde det vara något i nätverket som strular. Men om också det är lika instabilt, ja då skulle jag misstänka själva spelarens stabilitet.

mvh, mats
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Tangband » 2018-01-13 16:52

heliac skrev:Helst vill jag ha den kvar. Ska se om jag hinner lyssna något i helgen, och utvärdera mängden "krångel" som uppstår.

Butiken är inne på att det skulle kunna vara min router (som är den som Telia skickar med) som kan vara boven i dramat. Jag använder tjänster som Netflix, C-More etc. helt utan problem. Grabben spelar mycket PS4 online, och det funkar bra enligt honom. Har testat och kört nätverksspelaren både kablat och trådlöst utan skillnad. Vid de flesta tillfällen som jag lyssnat har jag varit ensam hemma utan övrig belastning på nätverket.

Jag tycker det låter långsökt att en router skulle få min spelare att krascha och starta om...


Sanningen kanske är att de flesta Nätverkspelare haft buggar som ibland varit svåra att stå ut med. SB Touch blev lite stabilare men ändå inte perfekt. Enheternas wi-fi har ofta varit under all kritik.
Jämför tex med ps4 och Apple TV 4 så är ju dessa betydligt bättre funktionsmässigt och streamar betydligt högre datamängder utan större problem.

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-13 19:14

Precis...jag streamar dagligen med C more och Netflix. Vågar påstå att det inte krånglar en 1 gång på 100.

Så varför skulle min router vara boven när allt annat fungerar?

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1374
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav matssvensson » 2018-01-13 19:46

heliac skrev:Så varför skulle min router vara boven när allt annat fungerar?

Utan att kunna förklara i detalj, routern är som du tänker sannolikt inte problemet i grunden. Däremot skulle jag möjligen misstänka att något skumt kan ligga i hur din nätverksspelare och routern klarar av/inte klarar av att kommunicera med varandra. Appar som C More och Netflix kanske lagt ner mer kraft på att få sin kommunikation att fungera och har sannolikt fler användare med fler typer av uppkopplingar, som ställer krav på att det bara ska funka.

Återigen en upprepning från mig - det är därför jag tycker det är så viktigt att välja en leverantör som visar sig ta helhetsansvar för att det ska funka för oss användare. Annars måste vi alla utbilda oss till nätverkstekniker, och det har i alla fall inte jag lust till.

Bara som ett exempel så började mitt system strula när jag bytte ut en av mina Netgear switchar mot en mer avancerad från Cisco. Och nu pratar vi om switchar, som man skulle tänka sig inte har så mycket att säga till om utom att skicka information vidare till olika ställen i nätverket. Men nej, nu började Cisco switchen ha åsikter om hur nätverket skulle skötas och jag fick inte längre kontakt mellan nätverksspelaren och min lagringsenhet om jag kopplade nätverket som jag ville. Det krävdes forumsamarbete och därigenom förmedlad IT-expertis innan jag lyckades programmera om inställningarna i Cisco switchen, så att den började uppföra sig som en ren switch utan ambitioner att styra kommunikationen i resten av nätverket. Sedan dess har allt funkat helt utan störningar.

/m
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-13 21:12

Så....Pioneer har alltså inte lagt så stor möda på att få till själva nätverksbiten. I sin dyraste NÄTVERKSSPELARE.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Tangband » 2018-01-13 22:05

heliac skrev:Så....Pioneer har alltså inte lagt så stor möda på att få till själva nätverksbiten. I sin dyraste NÄTVERKSSPELARE.


Har du provat att koppla den trådat ? (ej wi-fi )
Det kanske är wifin i pioneeren som är kass, har du kollat allt ?

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-13 22:40

Tangband skrev:
heliac skrev:Så....Pioneer har alltså inte lagt så stor möda på att få till själva nätverksbiten. I sin dyraste NÄTVERKSSPELARE.


Har du provat att koppla den trådat ? (ej wi-fi )
Det kanske är wifin i pioneeren som är kass, har du kollat allt ?


Har kört trådat. Lika illa.

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-13 23:03

Jaja...det är väl så det är 2018. Nu ska jag i alla fall ta en dusch i mitt analoga varmvatten. Min vedpanna är 52 år, inga displayer eller mystiska menyer. Inte ens en cirkulationspump finns då det är ett gammalt system med självcirkulation. Man öppnar luckan och lägger i ved, så blir det varmt.

Jag köpte huset 2001 och frågade rörmokaren om han tyckte jag skulle sätta in bergvärme. Svar? Om du orkar elda med ved så kan väl göra det,den pannan kommer aldrig att gå sönder.

Idag lämnas 5 års garanti på dom bästa pannorna.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Tangband » 2018-01-14 00:24

heliac skrev:Jaja...det är väl så det är 2018. Nu ska jag i alla fall ta en dusch i mitt analoga varmvatten. Min vedpanna är 52 år, inga displayer eller mystiska menyer. Inte ens en cirkulationspump finns då det är ett gammalt system med självcirkulation. Man öppnar luckan och lägger i ved, så blir det varmt.

Jag köpte huset 2001 och frågade rörmokaren om han tyckte jag skulle sätta in bergvärme. Svar? Om du orkar elda med ved så kan väl göra det,den pannan kommer aldrig att gå sönder.

Idag lämnas 5 års garanti på dom bästa pannorna.

He va bättre förr :D

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-14 18:33

Nu har jag varit hemma hos en kompis med spelaren. Han har en Asus router och Node 2 spelare. Hans system fungerar bra. Det tog ca en kvart så krascahde min spelare och gjorde en omstart. Den beter sig lika dåligt där som hemma hos mig.

Tråkigt att man släpper ut så här bristfälliga mjukvaror i en annars väldigt bra produkt.

Användarvisningsbild
mhr1229
 
Inlägg: 389
Blev medlem: 2016-11-03
Ort: Vallentuna

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav mhr1229 » 2018-01-14 19:48

Jag använder min Naim enbart till strömning och det funkar utmärkt! Appen är väldigt användarvänlig. Av någon konstig anledning funkar appen med TIDAL men inte med Spotify, som jag istället får spela via Spotify-appen. Det funkar det också men jag fattar inte varför och det var nog inte så det var tänkt.

Någon hårddisk har jag inte kopplat upp men det ska gå. Om jag vill kan jag koppla upp min dator via någon av digitalingångarna men det vill jag väldigt sällan. Jag skulle önska att den hade airplay så att man kunde spela upp videoklipp från sin iPad trådlöst.
Frilansskribent i Hifi & Musik

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav dewpo » 2018-01-14 21:08

Min sammanställning av de jag provat...

Philips Fidelio A1 - Hopplös mjukvara och support som upphörde nästan omedelbart hade gjort den snabbt till elskrot om det inte vore för att LMS kan strömma till Upnp enheter...
Chromecast Audio - Jag har två och de gör vad de lovar, Men en kombination av sommar värme + dålig wifi signal ogillar de bägge två så i Juli & Augusti är den inte så pålitliga...
Apple Airport express - Som Airplay mottagare fungerar den klockrent men den kan inget annat om ens övriga nätverks produkter inte är Apple också Apples WDS är inte kompatibelt med övriga tillverkares...
Nvidia Shield - Fungerar oftast som den ska men har inget Bitperfekt läge där den inte samplar om man kan bara välja mellan 16/44 och 24/192...
Shariport - Airport till datorn fungerar vad jag kan förstå bra...
Sqeezelite - Finns till diverse plattformar jag har provat den i min router med LEDE installerat, I Linux samt i Windows och den fungerar på det hela taget väl...
Mpd - Mest för filer man har på sin egen hårddisk men det finns tillägg så att man kan använda den som Upnp client...
Mopidy - Mpd med tillägg för bland annat Spotify...

Just nu använder jag ingen nätverks spelare alls utan Delar ut min DAC från en mindre tystare Linux dator till min vanliga Dator med VirtualHere.
Det är en USB server som får usb enheter att verka vara vara anslutna direkt i Datorn fast de är anslutna till en en annan maskin, det fungerar över förväntan...

Men det är ganska resurskrävande...

HemmaHos.PNG
HemmaHos.PNG (1.61 MiB) Visad 4148 gånger


Jag tycker ändock att en tyst dator fortfarande är den flexiblaste och bästa lösningen...
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav Tangband » 2018-01-15 08:29

heliac skrev:Nu har jag varit hemma hos en kompis med spelaren. Han har en Asus router och Node 2 spelare. Hans system fungerar bra. Det tog ca en kvart så krascahde min spelare och gjorde en omstart. Den beter sig lika dåligt där som hemma hos mig.

Tråkigt att man släpper ut så här bristfälliga mjukvaror i en annars väldigt bra produkt.

Jag har ju lånat hem en node 2 vid ett tillfälle för drygt ett år sedan och deras nätverksfunktion verkar fungera bra, ungefär lika stabilt som yamahas musiccast.

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Hur "bra" fungerar era nätverksspelare?

Inläggav heliac » 2018-01-16 09:34

Pioneer tror att det är fel på min spelare och vill att jag testar en annan likadan spelare. Jag hoppas ju också att så är fallet, men är faktiskt lite tveksam.

Ljud & bild skriver så här i sitt test:

"Kan fastna lite när man växlar mellan appar. Pioneer-appen klarar inte att lägga låtar i kö och kan verka lite seg."

"Vi fick också stänga av och sätta på spelaren igen eftersom den hakade upp sig när vi gick från Tidal-appen med Chromecast till att använda Pioneers app för att spela musik från Tidal."

Ovanstående är ju precis vad min spelare också håller på med, och Pioneer säger att ingen har rapporterat om "mina" fel tidigare.

Nästa

Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 8 gäster