alternativ till Behringer SRC2496 sample rate converter

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2005-01-05
Ort: Varande: semester efter semester efter semester

alternativ till Behringer SRC2496 sample rate converter

Inläggav n3mmr » 2018-02-07 16:26

Ska köpa mig en sample rate converter med inbyggda AD-omvandlare, och behringers src2496 verkar väl bra.

Ändå undrar jag om det finns alternativ.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Embuza
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2018-02-08

Re: alternativ till Behringer SRC2496 sample rate converter

Inläggav Embuza » 2018-03-01 07:27

Jag har en sådan som bara blivit sittandes i racketboxen.. Har du inte hunnit få tag i en så hojta till om du fortfarande har intresse av en sådan.
Mvh

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Re: alternativ till Behringer SRC2496 sample rate converter

Inläggav Svante » 2018-03-01 09:56

n3mmr skrev:Ska köpa mig en sample rate converter med inbyggda AD-omvandlare, och behringers src2496 verkar väl bra.


Jag förstår inte vad man har en sån till. Eller alltså, det förstår jag kanske, men jag ser inte riktigt i vilket läge behovet av en burk som gör det dyker upp. Speciellt om man har en AD-omvandlare inbyggd, kan man inte bara köra AD-omvandlaren i rätt frekvens från början?

Det måste vara nåt praktiskt problem du ska lösa?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
n3mmr
 
Inlägg: 7541
Blev medlem: 2005-01-05
Ort: Varande: semester efter semester efter semester

Re: alternativ till Behringer SRC2496 sample rate converter

Inläggav n3mmr » 2018-03-01 10:34

Svante skrev:
n3mmr skrev:Ska köpa mig en sample rate converter med inbyggda AD-omvandlare, och behringers src2496 verkar väl bra.


Jag förstår inte vad man har en sån till. Eller alltså, det förstår jag kanske, men jag ser inte riktigt i vilket läge behovet av en burk som gör det dyker upp. Speciellt om man har en AD-omvandlare inbyggd, kan man inte bara köra AD-omvandlaren i rätt frekvens från början?

Det måste vara nåt praktiskt problem du ska lösa?


Ibland har vi gamla stötar digitala källor av ovanligt slag, t ex dat-lp som kör i 32khz.
Ska man skicka gamla analoga källor tvärsöver ett vardagsrum ger den en tänkbar metod, den har ju en ok A/D också.
Den kan komma väl till pass i ytterligare några andra fall, tydligen.

Men visst, i en hemlyssningsmiljö är det inte så ofta den har nån användning.

Min användning kommer jag att lösa med en mycket liten pc och minidsp:s ministreamer i stället.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.


Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster