Viaplay PS3 inget ljud!

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kicken
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 2007-04-28

Viaplay PS3 inget ljud!

Inläggav Kicken » 2018-03-22 08:11

Provar fråga här:

Uppdaterade Viaplay appen i min PS3 (1.11) men ljudet slutade fungera!
Netflix och Youtube ljud fungerar bra.

Har provat olika dolby, stereo etc.
Ominstallerat appen.
Startat om routern.

Förslag???
/Kristian

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Viaplay PS3 inget ljud!

Inläggav Perfector » 2018-03-22 09:13

Hör av dig till Viaplay och förklara för dom.
Det har ju faktiskt hänt att uppdateringar inte funkat i många andra fall och om man berättar det för den som berörs så brukar dom bli både glada och tacksamma.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Kicken
 
Inlägg: 173
Blev medlem: 2007-04-28

Re: Viaplay PS3 inget ljud!

Inläggav Kicken » 2018-03-23 09:25

Fick hjälp från Viaplay supporten, tänkte dela mig vad som hjälpte:

- Håll in start knappen tills ett andra pip hörs, då kan man välja utgång, välj HDMI.
- Gå till ljud inställningar och välj HDMI ljud och se till att inget Dolby eller DTS är valt.

Inställningarna var alltså precis som tidigare, men jag antar att det som fixade det var att jag valde HDMI pånytt?!
/Kristian

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Viaplay PS3 inget ljud!

Inläggav Perfector » 2018-03-23 09:36

Kicken skrev:Fick hjälp från Viaplay supporten, tänkte dela mig vad som hjälpte:

- Håll in start knappen tills ett andra pip hörs, då kan man välja utgång, välj HDMI.
- Gå till ljud inställningar och välj HDMI ljud och se till att inget Dolby eller DTS är valt.

Inställningarna var alltså precis som tidigare, men jag antar att det som fixade det var att jag valde HDMI pånytt?!

Snyggt och prydligt, som det skall vara.
God lyssning.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.


Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster