Inställningar i Marantz NR1506 tappas?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Thomas_A
Mätdoktorn
 
Inlägg: 7326
Blev medlem: 2003-06-14
Ort: Uppsala

Inställningar i Marantz NR1506 tappas?

Inläggav Thomas_A » 2018-09-16 14:32

Hej!

Har en Marantz 1506 men är konfunderad på att den ställer om sig fast jag inte vill. Ställer in manuellt vad gäller subnivå men den envisas då och då att automatiskt ställa in "dynamisk EQ" och basen åker upp som attans särskilda vid låga volymer, och nollställa mina basjusteringar. Sedan kan man ställa in nivån +å basen på tre ställen, dels på "högtalare", på "subwoofer" och sedan även som "option" på varje ingång eller om man kör airplay, och jag vet inte varför det behövs så många ställen. Försökt att använda funktionen "lås inställningar" men oklart om den i alla fall ställer om sig...

Försökt läsa manualen men blir inte riktigt klok på detta. Alltså 1) hur får jag mina manuella inställningar att permanentas, och behöver jag ställa in basen på alla tre ställena ovan? Tänkte i min enfald att nivån den behöver ställas in på ett ställe och sedan är det ok?

Någon som har modellen eller motsvarande modell?
Marantz NR1506, Rotel RB971 Mk2, Cambridge Azur 640C, Panasonic Blue-Ray, Apple-TV, Panasonic P65VT60, NG8, NG8B/LFE, NG8 surround, Linn Axis/Moerch UP4/Shure V15Vx/SAS JICO, Muffsy RIAA.

Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster