Önskar reparationshjälp Dual CS5000

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Hopdemon
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2014-03-06

Önskar reparationshjälp Dual CS5000

Inläggav Hopdemon » 2018-10-20 14:03

Hej!
Jag har en Dual cs5000, som inte vill vara med. Den har kvarts-låst hastighet, så tillvida att tonarmen sänks när hastigheten varit rätt en liten stund. Funktionen har blivit sämre och sämre, men rembyte gjorde att det fungerade hyfsat ett tag. Om man ställde in 45 varv, och sedan ändrade till 33 så gick så småningom tonarmen ner. Nu sker det inte alls.
Har någon något tips på någon, firmas eller privatperson, som skulle kunna hjälpa mig med felsökning, eller är felet så allmänt att en bot redan finns och är känd? Jag gillar spelaren i övrigt och vill ogärna byta om det går att laga.
Tacksam för tips.
Patrick

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Önskar reparationshjälp Dual CS5000

Inläggav Perfector » 2018-10-20 17:36

Hopdemon skrev:Hej!
Jag har en Dual cs5000, som inte vill vara med. Den har kvarts-låst hastighet, så tillvida att tonarmen sänks när hastigheten varit rätt en liten stund. Funktionen har blivit sämre och sämre, men rembyte gjorde att det fungerade hyfsat ett tag. Om man ställde in 45 varv, och sedan ändrade till 33 så gick så småningom tonarmen ner. Nu sker det inte alls.
Har någon något tips på någon, firmas eller privatperson, som skulle kunna hjälpa mig med felsökning, eller är felet så allmänt att en bot redan finns och är känd? Jag gillar spelaren i övrigt och vill ogärna byta om det går att laga.
Tacksam för tips.
Patrick

Servicemanual här i PDF.
Man får bekräfta att man inte är en robot och sedan får man filen.
https://www.audioservicemanuals.com/d/D ... ice-manual
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Hopdemon
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 2014-03-06

Re: Önskar reparationshjälp Dual CS5000

Inläggav Hopdemon » 2018-10-20 21:02

Tack!


Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster