Integrerad VU-meter i JRiver?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Kralle
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 2018-01-07

Integrerad VU-meter i JRiver?

Inläggav Kralle » 2018-11-10 14:26

Har använt JRiver nu ett tag. Saknar en renodlad VU-meter som är integrerad i programmet. Kanske går att få till?

Användarvisningsbild
EmuMannen
 
Inlägg: 1209
Blev medlem: 2017-11-21
Ort: Stockholm

Re: Integrerad VU-meter i JRiver?

Inläggav EmuMannen » 2018-11-10 15:07

Stödjer inte JRiver VST-plugins (jag använder inte själv JRiver)? I så fall kanske LVLMeter kan fungera? Den är i alla fall gratis...

Ps. Vad jag kan läsa mig till så skall JRiver stödja VST. I så fall finns det en hel del att välja på. Här är en till: mvMeter. Det finns även en gratis från Sleepy-Time DSP.
Senast redigerad av EmuMannen 2018-11-10 15:31, redigerad totalt 4 gånger.
Valda DIY-projekt, tankar och idéer på EmuMannens blogg.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Integrerad VU-meter i JRiver?

Inläggav goat76 » 2018-11-10 15:15

Vet inte om Klanghelm VUMT Delux som jag använder till mitt studioprogram går att integrera med JRiver men den har en standalone-funktion du kanske kan ha nytta av eller som VST plugin.

Det kanske inte alls är det du letar efter men den är riktigt bra till det jag använder den till. :)
https://klanghelm.com/contents/products ... deluxe.php

...och om du vill läsa mer om den: https://www.gearslutz.com/board/product ... eased.html

Kralle
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 2018-01-07

Re: Integrerad VU-meter i JRiver?

Inläggav Kralle » 2018-11-10 15:55

EmuMannen skrev:Stödjer inte JRiver VST-plugins (jag använder inte själv JRiver)? I så fall kanske LVLMeter kan fungera? Den är i alla fall gratis...

Ps. Vad jag kan läsa mig till så skall JRiver stödja VST. I så fall finns det en hel del att välja på. Här är en till: mvMeter. Det finns även en gratis från Sleepy-Time DSP.


Jo programmet stödjer VST och jag har provat med mvMeter och det fungerar men man måste ha tyvärr DSP studio-fönstret uppe. Tänkte att det vore smidigt om det gick att få mätaren presenterad på liknande sätt som de femtioelva varianterna av spektrumanalysator.


Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster