Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Bill50x » 2019-01-15 23:52

Om jag tittar på en YouTube-video, tex, och önskar höra ljudet i stereon - räcker det då med en Cromecast Audio? Jag har inga större krav på ljudet än att det ska låta bättre än i telefonen.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Perfector » 2019-01-16 00:17

Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav darkg » 2019-01-16 06:13

Åtminstone sist jag kollade funkar det tyvärr inte att casta till chromecast audio från "video-app". Kan finnas en workaround.

Bluetooth som Perfector föreslår är en alternativ lösning.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
i
 
Inlägg: 9862
Blev medlem: 2004-07-12
Ort: Heby

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav i » 2019-01-16 07:33

FWIW, jag har ett par Chromecast av äldre modell (videomodell?). Använder dem i Tv:n och i en hemmabioreceiver. Kan kasta från Youtube på bägge.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav shifts » 2019-01-16 08:24

Du får skynda dig på om du ska ha en Chromecast. Google har lagt ner den.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Bill50x » 2019-01-16 10:57


Tack för tipset, kanske kan vara nåt.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Bill50x » 2019-01-16 10:57

shifts skrev:Du får skynda dig på om du ska ha en Chromecast. Google har lagt ner den.

Det finns alltid en begagnatmarknad...

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav goat76 » 2019-01-16 11:15

Bill50x, om du menar att du ska se filmen på mobilen och bara skicka ljudet till stereon så kommer du nästan garanterat få problem med synkningen, ljudet kommer nog att släpa efter ganska tydligt.
Det spelar väl ingen större roll ifall det bara är musik men om du vill se musikvideos och filmer där du ser sångare eller de som talar så kommer det troligtvis bli ett ganska tydligt problem. Alla är dock inte lika känsliga för det har jag märkt.

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav ottovonkopp » 2019-01-16 11:18

shifts skrev:Du får skynda dig på om du ska ha en Chromecast. Google har lagt ner den.


Fast bara Audio har jag för mig. Den vanliga lever nog ett tag till.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav IngOehman » 2019-01-16 12:09

Rekommenderar denna:

https://m.elfa.se/sv/bluetooth-musikmot ... gItnfD_BwE

AA60F3CF-3640-4492-A958-A14F8CE0131F.jpeg
AA60F3CF-3640-4492-A958-A14F8CE0131F.jpeg (15.64 KiB) Visad 2318 gånger


Finns lite här och där. Vet att Kjell & co har den, men hittar den inte på deras hemsida. :o

Kanske vet jag inte hur man söker på rätt sätt.

Finns även på CDON.


Vh, iö

- - - - -

PS. Kostar typ 250:-
Senast redigerad av IngOehman 2019-01-16 13:30, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Morello » 2019-01-16 12:32

Kopplar du den via 3,5mm-uttaget till din förstärkare?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Morello » 2019-01-16 12:33

Bill50x skrev:Om jag tittar på en YouTube-video, tex, och önskar höra ljudet i stereon - räcker det då med en Cromecast Audio? Jag har inga större krav på ljudet än att det ska låta bättre än i telefonen.

/ B


Det väl bara att plugga in analogutgången (3,5 mm tele) i din "smart-telefon" till förstärkaren?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav IngOehman » 2019-01-16 12:58

Inte om man vill kunna gå omkring rimligt obehindrat med telefonen.

Morello skrev:Kopplar du den via 3,5mm-uttaget till din förstärkare?

Ja.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav JB » 2019-01-16 13:25

Om du speglar enheten via Google Home till din Chromecast så kanske det kan funka med alla appar på mobilen, frågan är bara om det funkar med Chromecast Audio också som bara hanterar ljud.

När det gäller Youtube så borde det inte alls vara några problem iaf då den appen har inbyggt Chromecast stöd (om det nu är en Android telefon du har?).

Tell
 
Inlägg: 2108
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Tell » 2019-01-16 13:40

Du måste tyvärr har betal-youtube om du vill casta Youtube till en Chromecast Audio. Skulle dock ändå säga att Ingvars blåtands-förslag är betydligt smidigare och bättre för musik.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Bill50x » 2019-01-16 14:40

Har en Android-lur (Samsung 8+), men skulle gärna se att det går även från iPad.

Visst kan man ha sladd från "luren" men det är krångligt/stökigt, speciellt om man vill sitta lite längre från stereon. Så gör jag på landet och det funkar OK.

Synken mellan ljud och bild från YouTube stör mig inte så mycket, inte när det gäller musikvideos. Det är mycket värre med film, men sådan använder jag TV'n till.

Jag ska kolla upp IÖ's puck också.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Morello » 2019-01-16 15:56

IngOehman skrev:Inte om man vill kunna gå omkring rimligt obehindrat med telefonen.

Morello skrev:Kopplar du den via 3,5mm-uttaget till din förstärkare?

Ja.


Vh, iö


Hur bra eller dålig är den inbyggda DA-omvandlaren?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Johan_Lindroos » 2019-01-16 19:24

IngOehman skrev:Rekommenderar denna:

https://m.elfa.se/sv/bluetooth-musikmot ... gItnfD_BwE

AA60F3CF-3640-4492-A958-A14F8CE0131F.jpeg


Finns lite här och där. Vet att Kjell & co har den, men hittar den inte på deras hemsida. :o

Kanske vet jag inte hur man söker på rätt sätt.

Finns även på CDON.


Vh, iö

- - - - -

PS. Kostar typ 250:-


Den verkar bara klara A2DP-kodeken och därför vill jag avråda från denna pryl. Det är så låg bitrate på överföringen att kaskadkodningsartefakter blir uppenbart lätta att höra, nästan oavsett vad man spelar upp.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39777
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav petersteindl » 2019-01-16 20:12

Johan_Lindroos skrev:
IngOehman skrev:Rekommenderar denna:

https://m.elfa.se/sv/bluetooth-musikmot ... gItnfD_BwE

AA60F3CF-3640-4492-A958-A14F8CE0131F.jpeg


Finns lite här och där. Vet att Kjell & co har den, men hittar den inte på deras hemsida. :o

Kanske vet jag inte hur man söker på rätt sätt.

Finns även på CDON.


Vh, iö

- - - - -

PS. Kostar typ 250:-


Den verkar bara klara A2DP-kodeken och därför vill jag avråda från denna pryl. Det är så låg bitrate på överföringen att kaskadkodningsartefakter blir uppenbart lätta att höra, nästan oavsett vad man spelar upp.


Vad rekommenderar du istället?
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
EmuMannen
 
Inlägg: 1209
Blev medlem: 2017-11-21
Ort: Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav EmuMannen » 2019-01-17 08:26

Nu vet jag att du har en Androidtelefon men jag svarar på detta i alla fall eftersom du även nämnde iPad. Det du vill göra kan du göra via Apples AirPlay. Jag har till exempel en projektor ansluten via HDMI till en Apple TV. Under settings i Apple TV kan man välja om ljudet skall skickas via HDMI eller via AirPlay. Vid mitt analoga 2-kanals-försteg har jag en egenbyggd DAC som är baserad på en Raspberry + HiFiBerry DAC + PiCorePlayer (men det hade lika gärna kunnat vara en Apple TV, Apple Airport eller Linux + ALSA + Shairport-synch etc.). Med hjälp av Shairport-sync (inkluderat i PiCorePlayer) kan jag skicka ljudet trådlöst från den Apple TV som sitter i projektorn till den hemmabyggda DAC som sitter en bra bit därifrån (dvs. bilden går till projektorn och ljudet till försteget via AirPlay). Alla Apple-prylar stödjer AirPlay (iPhone, iPad, MacOS). När det gäller synkronisering av ljudet så har AirPlay det inbyggt i protokollet (något som Shairport-sync också implementerar). Det fungerar förvånansvärt bra. Shairport-sync implementerar dock bara den första versionen av AirPlay som bara stödjer ljud. Senare versioner med stöd för video och nu senast AirPlay 2 med stöd för multiroom har ingen knäckt, än. Vill man ha fullt stöd för AirPlay så är det enklast att köpa en Apple TV (ljud och bild) eller en AirPort Express (bara ljud) men då får man leva med deras inbyggda DAC. Vill man välja DAC själv och kan nöja sig med endast ljud så är Shairport-sync ett bra alternativ. Shairport-sync kan även användas för att bygga sin egen multiroom lösning. Ta en titt på Shairport-sync och Snapcast. De som kör Android kan även ta en titt på Snapdroid...

PS. En fördel med AirPlay jämfört med exempelvis Bluetooth är att ljudet överförs lossless i AirPlay. Den trådlösa räckvidden är bättre (Wi-Fi vs. Bluetooth) och det går även att skicka trådat (vanlig IP).
Valda DIY-projekt, tankar och idéer på EmuMannens blogg.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav RogerGustavsson » 2019-01-17 08:54

EmuMannen skrev:Vill man ha fullt stöd för AirPlay så är det enklast att köpa en Apple TV (ljud och bild) eller en AirPort Express (bara ljud) men då får man leva med deras inbyggda DAC.


De inbyggda DAC:arna är nog inte så dåliga och med tanke på önskan att kunna få ljudet från Youtube till TV:n tror jag det räcker väldigt långt. LTS test av mobilernas DAC:ar visade på att de också är väldigt bra numera.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav IngOehman » 2019-01-17 10:37

Johan_Lindroos skrev:
IngOehman skrev:Rekommenderar denna:

https://m.elfa.se/sv/bluetooth-musikmot ... gItnfD_BwE

AA60F3CF-3640-4492-A958-A14F8CE0131F.jpeg


Finns lite här och där. Vet att Kjell & co har den, men hittar den inte på deras hemsida. :o

Kanske vet jag inte hur man söker på rätt sätt.

Finns även på CDON.


Vh, iö

- - - - -

PS. Kostar typ 250:-


Den verkar bara klara A2DP-kodeken och därför vill jag avråda från denna pryl. Det är så låg bitrate på överföringen att kaskadkodningsartefakter blir uppenbart lätta att höra, nästan oavsett vad man spelar upp.

Läste du:
Bill50x skrev:Om jag tittar på en YouTube-video, tex, och önskar höra ljudet i stereon - räcker det då med en Cromecast Audio? Jag har inga större krav på ljudet än att det ska låta bättre än i telefonen.

/ B
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav nuffe » 2019-01-17 10:56

Morello skrev:Kopplar du den via 3,5mm-uttaget till din förstärkare?


Dessutom slipper läpp-synk problemet med denna lösning.
Ibland funkar det gamla rätt bra.... :wink:

Henrik

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3644
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav juanth » 2019-01-17 15:58

Från Youtube fungerar IKEA Eneby 30 blåtandsansluten att skicka ljudet till medan bilden är synlig i min IPhone 8, troligen fungerar det lika bra med andra telefoner. 0,5 sek lag dock. (Synk)
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Tangband » 2019-01-17 18:38

RogerGustavsson skrev:
EmuMannen skrev:Vill man ha fullt stöd för AirPlay så är det enklast att köpa en Apple TV (ljud och bild) eller en AirPort Express (bara ljud) men då får man leva med deras inbyggda DAC.


De inbyggda DAC:arna är nog inte så dåliga och med tanke på önskan att kunna få ljudet från Youtube till TV:n tror jag det räcker väldigt långt. LTS test av mobilernas DAC:ar visade på att de också är väldigt bra numera.


Jo det stämmer.
Betänk att Apple TV samplar om allt till 48 kHz och AirPort express till 44.1 kHz.
Youtube är antagligen 48 kHz så en Apple TV gen 3 med optisk utgång till en dac eller hemmabioreceiver fixar biffen. Då blir det inte heller något fel med synkningen ljud/ bild.

Med lyssning däremot till musik i 44,1 kHz via AirPlay från min ipad eller iPhone tycker jag det är en hörbar skillnad att köra AirPlay till AirPort express och Apple TV.
Apple TV gen 3 digitalt ut till extern dac låter då lite tamare i brist på beskrivning. Troligen beror det på att signalen med cd-standard samplas om till 48 kHz i Apple TV 3.

Användarvisningsbild
EmuMannen
 
Inlägg: 1209
Blev medlem: 2017-11-21
Ort: Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav EmuMannen » 2019-01-17 21:17

Tangband skrev:
RogerGustavsson skrev:
EmuMannen skrev:Vill man ha fullt stöd för AirPlay så är det enklast att köpa en Apple TV (ljud och bild) eller en AirPort Express (bara ljud) men då får man leva med deras inbyggda DAC.


De inbyggda DAC:arna är nog inte så dåliga och med tanke på önskan att kunna få ljudet från Youtube till TV:n tror jag det räcker väldigt långt. LTS test av mobilernas DAC:ar visade på att de också är väldigt bra numera.


Jo det stämmer.
Betänk att Apple TV samplar om allt till 48 kHz och AirPort express till 44.1 kHz.
Youtube är antagligen 48 kHz så en Apple TV gen 3 med optisk utgång till en dac eller hemmabioreceiver fixar biffen. Då blir det inte heller något fel med synkningen ljud/ bild.

Med lyssning däremot till musik i 44,1 kHz via AirPlay från min ipad eller iPhone tycker jag det är en hörbar skillnad att köra AirPlay till AirPort express och Apple TV.
Apple TV gen 3 digitalt ut till extern dac låter då lite tamare i brist på beskrivning. Troligen beror det på att signalen med cd-standard samplas om till 48 kHz i Apple TV 3.


Och det är här det blir intressant med öppen källkod om man inte nöjer sig med "consumer plug and play". Det är oftast AirPlay klienten (spelaren) som först bestämmer sig för att sampla om men sen kan även AirPlay mottagaren (Apple TV, AirPort Express etc.) bestämma sig för att också sampla om! Så om vi spelar en 24/96 ljudfil med iTunes som spelare så kommer iTunes sampla om till 16/44100 innan den skickar vidare till mottagaren. Om mottagaren är en AirPort Express så spelas filen upp som 16/44100 utan att samplas om. Om mottagaren i stället är en Apple TV så kommer den mottagna strömmen samplas om ännu en gång till 16/48000 innan den spelas upp! Inte helt bra om du är en petig kontrollfreak...

Med Shairport-sync, ALSA och Linux kan du ändra i princip allt i mjukvarustacken. Shairport-sync förväntar sig förvisso att hårdvaran spelar upp med 44.1 kHz ELLER jämn multipel därav. Men Shairport-sync har en hel del inställningar som tillsammans med inställningar i ALSA kan förhindra oönskade omsamplingar, bitdjup eller samplingsfrekvenser. Vill man gå riktigt djupt så kan man även byta till en Linux optimerad för ljud med realtidskärna etc. Så för mig handlar det inte enbart om kvaliteten på den inbyggda DAC:en (som förvisso är god i Apples produkter) utan snarare om frihet, flexibilitet och kontroll. Men som jag sagt tidigare, det lättaste om man bara vill få ljud och bild är att köpa en Apple TV eller en AirPort Express.

PS. Val av spelare (AirPort klient) blir givetvis också viktigt om ni inte vill att den som iTunes skall sampla om 24/96 till 16/44100. ;)

Edit: Jag måste förtydliga mig själv, om iTunes samplar om eller inte från exempelvis 24/96 och 24/192 beror på plattformen. På äldre iPhones och iPad ja, på nyare och MacOS nej. Sen måste mottagaren också kunna hantera strömmen annars samplas det ned i den änden.
Valda DIY-projekt, tankar och idéer på EmuMannens blogg.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Bill50x » 2019-01-17 21:46

För min del går allt vad handlar om äpplen bort. Vill inte ha med iTunes att göra och Apple TV eller AirPort Express kommer inte på fråga.

För min del skulle det vara enklast/händigast/etc med någon liten manick kopplad till stereon och som min Android (och sambons iPad) kan skicka till. Närmast hittills verkar Argon Audio BT2 vara.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
JB
 
Inlägg: 3671
Blev medlem: 2006-07-31
Ort: Övik

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav JB » 2019-01-17 21:53

Visst finns det väl någon ny blåtandsstandard som klarar att skicka ljud nästan helt (eller helt?) förlustfritt? Antar att nästan alla nyare lurar/plattor lär ha stöd för den om man ser till att köpa en "blåtandspuck" som också har stöd för det.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav darkg » 2019-01-18 04:52

Bill50x skrev:För min del går allt vad handlar om äpplen bort. Vill inte ha med iTunes att göra och Apple TV eller AirPort Express kommer inte på fråga.

För min del skulle det vara enklast/händigast/etc med någon liten manick kopplad till stereon och som min Android (och sambons iPad) kan skicka till. Närmast hittills verkar Argon Audio BT2 vara.

/ B


Ja, ett alternativ är bluetooth som argon eller den Ingvar föreslog. Chromecast ej audio kan man ha och plocka ut audiobiten med separat tingest, men då slutar eventuellt plattan att visa bilden beroende på hur man castar. Jag tror att bilden fortsätter att spela på mobila enheten om man castar skärmen men stoppar om man castar i (från) appen.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Bagaget
 
Inlägg: 627
Blev medlem: 2012-09-13
Ort: Helsingborg

Re: Ljudet från mobiltelefon till stereon?

Inläggav Bagaget » 2019-01-18 13:20

lite alternativ https://www.prisjakt.nu/produkt.php?rel=1510574

Har Philips AEA2700 i köket, funkar bra men verkar inte finnas till bra pris nu bara för att få optisk 3.5

Nästa

Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster