Moderator: Redaktörer
EmuMannen skrev:Lite mätningar på PM40C. Ich wünsche Ihnen eine gute Lektüre und freuen uns auf Ihre Rückmeldungen.
Morello skrev:Riktigt bra pris! Det finns apparater som bygger på samma IC som kostar tiopotenser mer.
Tangband skrev:Eftersom jag är en amatör- ser det bra ut ?EmuMannen skrev:Lite mätningar på PM40C. Ich wünsche Ihnen eine gute Lektüre und freuen uns auf Ihre Rückmeldungen.
EmuMannen skrev:Tangband skrev:Eftersom jag är en amatör- ser det bra ut ?EmuMannen skrev:Lite mätningar på PM40C. Ich wünsche Ihnen eine gute Lektüre und freuen uns auf Ihre Rückmeldungen.
Notera att tysken verkar ha moddat sin PM40C.
Tangband skrev:Varför moddades det och behövs modden för diskantdrift ?
Kraniet skrev:Men är class-D verkligen klokt till diskanten?
edit: LM3886 är en väldigt välljudande krets så jag har svårt att tro det behövs nåt "bättre". Effekten torde vara fullt tillräcklig också.
Kraniet skrev:Ja fast en stor fördel med integrerade kretsar som LM3886 är att ljudkvalitén är relativt konstant. Själva förstärkardelen är ju inbyggd i Ic-kretsen.
edit: t-amp 150 mkII verkar byggd med diskreta komponenter, behöver ju inte betyda att den är sämre på nåt vis. Tror inte du kommer höra nån skillnad
Kraniet skrev:Men är class-D verkligen klokt till diskanten?
avr7000 skrev:Hur mycket brusar det?
Jag har ett hembyggt gainclon steg till mina diskanter till mitt dipolprojekt just nu men jag har brus i diskanten (som i o f s har en känslighet på 103 dB/W vilket naturligtvis inte hjälper).
IcePower 1000ASP som driver bredbandaren (101dB/W känslighet) är helt tyst...
Stefan
paa skrev:Den borde väl gå lägre i frekvens om den ska kvalificera som mätförstärkare fullt ut? För diskanter spelar det förstås ingen roll.
avr7000 skrev:Hur mycket brusar det?
Jag har ett hembyggt gainclon steg till mina diskanter till mitt dipolprojekt just nu men jag har brus i diskanten (som i o f s har en känslighet på 103 dB/W vilket naturligtvis inte hjälper).