Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-10 11:59

Hej hopp!

Vilka streaming grunkor finns det som ej fuckar upp LJUDET med omsampling eller annat chaffs (kör digitalt optisk eller coax till separat DAC) och som har ett användargränssnitt för Tidal som är tydligt och smidigt att använda?

Jag har idag en Yamaha wxc-50 och gränssnittet är allt annat än anpassat för att användas, även om jag har varit med om värre sorgligt nog..
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-10 12:58

Jag kan svara mig själv det att jag i min Oppo 103D har en lösning som känns tillfredställande, kul !
Mycket bättre handhavande :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-10 17:44

Nej jag får ta tillbaka det där, Oppo hakar sig och buggar vid uppspelning... sådant tål jag inte så tyvärr gå Oppo bort...ä
Tänk att jag inte en enda gång på 5år har kommit i kontakt med en streaming lösning som verkligen är rimlig.
Alla har antingen någon av föjande eller samtliga av dessa fel.

1: förstör ljudet
2: är hopplösa i handhavande
3: hänger sig och buggar/hackar

Huuur svårt ska det vara !?
Jag är väldigt inne på att installera en PC i stereon här hemma nu för att jag orkar inte kämpa mot marknadens ovilja att erbjuda en rimlig produkt... :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Belker » 2019-08-10 17:56

Vad är det för fel med en dator i stereostapeln? Att vilja streama och samtidigt vägra dator är ju lite som att envisas med att spela cd på lp-spelaren :wink: Allvarligt, om du vill ha både användarupplevelse och ljudkvalitet är det nog Roon som gäller. Om du inte vill betala för Roon, utan klarar dig med bara Tidal, så kan jag rekommendera att du köper en begagnad macmini för småpengar och så kör du Splashtop på en iPad. Då ser du datorn i paddan, där du enbart kör Tidal i fullskärm. Jag har båda lösningarna och det funkar klockrent!

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Tangband » 2019-08-10 18:11

Belker skrev:Vad är det för fel med en dator i stereostapeln? Att vilja streama och samtidigt vägra dator är ju lite som att envisas med att spela cd på lp-spelaren :wink: Allvarligt, om du vill ha både användarupplevelse och ljudkvalitet är det nog Roon som gäller. Om du inte vill betala för Roon, utan klarar dig med bara Tidal, så kan jag rekommendera att du köper en begagnad macmini för småpengar och så kör du Splashtop på en iPad. Då ser du datorn i paddan, där du enbart kör Tidal i fullskärm. Jag har båda lösningarna och det funkar klockrent!


Begagnad macmini-lösning har jag hört mycket bra om, inte minst ljudmässigt.
Man kan i vartfall vara säker på att det som streamas från en sån är bitkorrekt med TIDAL och cd-material.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-10 18:15

Hmm kanske löste det sig, eller så uppdagar jag nya knasigheter här snart :)
Det gick vist att använda Tidal appen som har acceptabelt handhavande och spela upp via min Yamaha, även om det inte gick att se först....
Så nu spelar jag upp musiken med Maximal kvalitet från Tidal med Tidal appen som kontroll och direkt på min Yamaha, inget hänger sig och bråkar än i alla fal och det låter lika bra som med Oppon.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-10 18:15

Belker skrev:Vad är det för fel med en dator i stereostapeln? Att vilja streama och samtidigt vägra dator är ju lite som att envisas med att spela cd på lp-spelaren :wink: Allvarligt, om du vill ha både användarupplevelse och ljudkvalitet är det nog Roon som gäller. Om du inte vill betala för Roon, utan klarar dig med bara Tidal, så kan jag rekommendera att du köper en begagnad macmini för småpengar och så kör du Splashtop på en iPad. Då ser du datorn i paddan, där du enbart kör Tidal i fullskärm. Jag har båda lösningarna och det funkar klockrent!


Nee det är inget fel, bara det att man ska behöva hålla på... det säljs ju produkter med en funktion jag vill använda... men den är bara så iruselt gjord att jag blir frustrerad... :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav RogerGustavsson » 2019-08-10 18:43

DVD-ai skrev:Hmm kanske löste det sig, eller så uppdagar jag nya knasigheter här snart :)
Det gick vist att använda Tidal appen som har acceptabelt handhavande och spela upp via min Yamaha, även om det inte gick att se först....
Så nu spelar jag upp musiken med Maximal kvalitet från Tidal med Tidal appen som kontroll och direkt på min Yamaha, inget hänger sig och bråkar än i alla fal och det låter lika bra som med Oppon.


Vad har du som bildvisare när du kör via Yamahan? Själv kör jag TIdal via antingen iPad, Surface-platta eller stationär PC till Apple Airport Express (44.1k). iPad hänger sig ofta av någon anledning och Windows kräver ett program för att köra trådlöst till Airporten. Finns som alltid lite att tänka på vad man gör men PC är långt mera flexibel än min iPad.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-10 18:47

Jag manövrerar allt via min apple ipad, så den är bildvisaren :)
Jag kör trådat mellan router och samtliga ”lådor” där det går, till ipad är det trådlöst.

Än så länge så verkar detta rimligt lovande, vi får se hur det står sig !
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Belker » 2019-08-10 19:44

Om du redan har en iPad kan jag verkligen rekommendera iMac med Splashtop. Mycket stabilt, högsta ljudkvalitet och billigt! USB från macken till dacken!

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-10 19:49

Spännande tell me more !

Det ska jag undersöka om det är så att ej heller denna nuvarande lösning fungerar tillfredställande... :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Belker » 2019-08-10 19:57

DVD-ai skrev:Spännande tell me more !

Det ska jag undersöka om det är så att ej heller denna nuvarande lösning fungerar tillfredställande... :D

Splashtop är ett remote desktop, som gör att du kan köra datorn ”headless” utan monitor. Gratisversionen låter dig kontrollera en dator på samma nätverk. Betalar man kan man styra helt remote över internet. Men då får man ju dra upp volymen asmycket för att det ska höras! Du kan göra allt du normalt kan med din dator, men i ditt fall är det ju smidigast att bara ha Tidal och ev Spotify uppe. Ljudet går direkt till dac utan omsamplingar(om du inte vill köra dsp, förstås). Enklast är ändå att köra Roon på samma dator. Då styr du allt från RoonAppen i iPad. Men det kostar ju 1000 kr/år.

Användarvisningsbild
Zzombie
Semesterfirare
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: 2007-02-26

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Zzombie » 2019-08-18 12:19

Skaffa t ex Android-TV och kör Tidal, Spotify, Radio Paradise etc från den digitalt in i stereon.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav avr7000 » 2019-08-19 20:56

Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1375
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav matssvensson » 2019-08-19 21:35

Har bara positiva erfarenheter av Linns nätverksspelare. Tycker deras integrerade Tidalgränssnitt funkar bättre än Tidals egen app och jag styr musikvalet på telefon, ipad eller dator, beroende på vad jag har framför mig för tillfället. Ger CD kvalitet från Tidal.

En Sneaky DS kan man hitta begagnad för runt 6000 kr om man har tålamod och letar lite. Då får man en enkel förstärkare på köpet också, och slipper vara beroende av en dator i kedjan som kan få för sig egna hyss. Den sista åsikten kan ha med mitt begränsade förtroende för/kunskap om allt med ett operativsystem med egen vilja och tänkt för mer än en dedikerad uppgift.

mvh, mats
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Kribban » 2019-08-19 21:40

Skulle aldrig sålt den :(
Miljö-alarmist

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Tangband » 2019-08-19 21:52

Du kan istället köpa en akurate DS för ungefär 10000:- begagnad och den låter bättre än sneaky och Majik, som inte är bättre än Yamaha utan möjligen tom en aning sämre ? Jag har haft båda spelarna hemma ( sneaky och Yamahan ) men inte samtidigt och inte kunnat jämföra riktigt. En AirPort express analogt ut som jag jämfört med låter en aning sämre än sneakyn för att sätta perspektiv. Även Yamaha wxc50 låter bättre än airporten då man jämför de analoga utgångarna. Men skillnaden är inte stor.

Jag håller med om att Linns gränssnitt i styrningen verkligen mognat och det fungerar som det verkar väldigt bra.
Med en Linn-spelare så är det trådad överföring som gäller. Då jag provade en sneaky i min egen anläggning för två år sedan provade jag att köra trådlöst via en liten insticks-router till min NAS som står i ett annat rum. Det fungerade mindre bra och den enkla volymregleringen i sneakyn laggade på ett högst otillfredsställande sätt.
Med trådad överföring är det inga såna problem.
Även Naim gör väldigt fina spelare och deras gränssnitt är väldigt bra på de nyare spelarna.
Jag skulle själv om jag hade 10000:- över nog låna hem lite spelare och lyssna och jämföra.

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1375
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav matssvensson » 2019-08-19 21:57

Ja, jag kör trådat. Wi-fi är alldeles för opålitligt till annat än rena kontrollfunktioner tycker jag.
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
hcl
 
Inlägg: 2053
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav hcl » 2019-08-20 07:54

Tangband skrev:Du kan istället köpa en akurate DS för ungefär 10000:- begagnad och den låter bättre än sneaky och Majik, som inte är bättre än Yamaha utan möjligen tom en aning sämre ? Jag har haft båda spelarna hemma ( sneaky och Yamahan ) men inte samtidigt och inte kunnat jämföra riktigt. En AirPort express analogt ut som jag jämfört med låter en aning sämre än sneakyn för att sätta perspektiv. Även Yamaha wxc50 låter bättre än airporten då man jämför de analoga utgångarna. Men skillnaden är inte stor.

Jag håller med om att Linns gränssnitt i styrningen verkligen mognat och det fungerar som det verkar väldigt bra.
Med en Linn-spelare så är det trådad överföring som gäller. Då jag provade en sneaky i min egen anläggning för två år sedan provade jag att köra trådlöst via en liten insticks-router till min NAS som står i ett annat rum. Det fungerade mindre bra och den enkla volymregleringen i sneakyn laggade på ett högst otillfredsställande sätt.
Med trådad överföring är det inga såna problem.
Även Naim gör väldigt fina spelare och deras gränssnitt är väldigt bra på de nyare spelarna.
Jag skulle själv om jag hade 10000:- över nog låna hem lite spelare och lyssna och jämföra.


Medhåller. Jag har kört Linn streamer i 10+ år och den har alltid spelat bra och stabilt. Om något krånglat (typ. efter strömavbrott) så har det hängt på att nätverket trasslat (lätt löst med omstart...).

Styrningen var tämligen rudimentär till en början, men har alltid fungerat (om man valt rätt app resp. serverprogramvara, vilket varit enkelt då bästa lösningen redovisats på hemsidan som ”min” handlare tillhandahåller) och idag är det inga problem. Att jag valde Linn berodde till en början på att den lät bättre, vilket den nog fortfarande gör (har låtit uppgradera både hårdvara och mjukvara ett par ggr under årens lopp). Om det finns någon apparat som låter bättre så är det marginellt och det råder ringa tvivel om att den låter klart bättre än mer ”normal”-hifi. Jag har jämfört med Sneaky (också den Linn) som låter tämligen grovkornigt vid en direkt jämförelse. Kanske inte så konstigt då den har helt annan teknisk lösning med bl.a. inbyggt slutsteg (Sneaky är helt enkelt en budgetkonstruktion).
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
matssvensson
 
Inlägg: 1375
Blev medlem: 2010-11-30
Ort: Stockholm

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav matssvensson » 2019-08-20 08:07

Ja, Sneaky DS är den minst dyra strömningslösningen jag hittat från Linn och då är den inte direkt gratis ens begagnad. Det sitter enklare kretsar och konstruktionslösningar i den jämfört med deras dyrare produkter. Men det är som sagt det billigaste sättet jag hittat att komma åt Linns kontrollgränssnitt.

/mats
Skivaffär, IC kretsar, mobiltelefoner, hifi-skribent, näringslivsanalyser i CV:t. Har snöat in på dipolära högtalare, Stig Carlsson och psykoakustik

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav RogerGustavsson » 2019-08-20 11:30



Då går det väl ändå genom en dator? Det vill många undvika.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7283
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav avr7000 » 2019-08-20 11:40

Från telefonen streama direkt till Airport och sedan analogt ut
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav DVD-ai » 2019-08-20 12:27

Jag kan meddela att än så länge så fungerar det rimligt smärtfritt med Airplay från Tidal på min Apple padda till min Yamaha, bara ett par låsningar på lika många veckor är ändå bättre än samtliga andra lösningar jag testat hittills. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
heliac
 
Inlägg: 740
Blev medlem: 2009-09-04

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav heliac » 2019-08-20 13:49

Tråkigt att man verkar lägga så lite tid på gränssnitten. Köpte en Pioneer N70-AE, flera steg upp ljudmässigt mot det jag hade innan. Men användargränssnittet är riktigt dåligt. Detta har det klagats på i flera år och Pioneer bara ignorerar.

Tyvärr verkar ju folk vara nöjda bara man kan ”hooka” upp telefonen, sen att apparterna suger ”stand-alone” är vi väl för få som klagar på och då händer ju givetvis inget.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav RogerGustavsson » 2019-08-20 13:58

avr7000 skrev:Från telefonen streama direkt till Airport och sedan analogt ut


Nja, det går men det är pilligt. Hur vet man vad man har för överföring från telefonen? iPad eller PC är ju bättre som "tittskåp" och kan köra utan omvandlingar till Airporten som supportar 16/44.1 som Tidal Hifi levererar. Kör digitalt från Airport till DAC. Tidal hänger sig ibland, mera i iPad än PC, trådlöst i båda fallen. Kanske fråga om datorkapacitet?
Senast redigerad av RogerGustavsson 2019-08-20 15:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav ottovonkopp » 2019-08-20 14:34

DVD-ai skrev:Nej jag får ta tillbaka det där, Oppo hakar sig och buggar vid uppspelning... sådant tål jag inte så tyvärr gå Oppo bort...ä
Tänk att jag inte en enda gång på 5år har kommit i kontakt med en streaming lösning som verkligen är rimlig.
Alla har antingen någon av föjande eller samtliga av dessa fel.

1: förstör ljudet
2: är hopplösa i handhavande
3: hänger sig och buggar/hackar

Huuur svårt ska det vara !?
Jag är väldigt inne på att installera en PC i stereon här hemma nu för att jag orkar inte kämpa mot marknadens ovilja att erbjuda en rimlig produkt... :lol:


Squeezebox och LMS gör varken 1,2 eller 3, dessutom finns det en Tidal-plugin. Hur den funkar vet jag inte då jag föredrar att strömma från mitt egna musik-bibliotek.

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav philipbtz » 2019-08-20 15:52

Det finns många lösningar men det som jag tycker funkar är Roon bridge på DietPi. Där får du Tidal så att det inte streamas trådlöst på något skumt sett heller. Du har redan en DAC så du behöver inte en Raspberry Pi + DAC combo utan bara streamern:

https://www.audiosciencereview.com/foru ... pdif.5418/

So it is no wonder that even the non-signature DigiOne produces such textbook performance (i.e. essential match to Audio Precision APx555). At $99 it is a bargain way to get networked S/PDIF functionality.


Så för att få det att lira behöver man en Raspberry Pi som hostar Roon bridgen och skickar ljudet till DigiOne. Allo har en färdig sådan lösning https://allo.com/sparky/digione-player.html

Du behöver dock en dator av något slag att hosta Roon servern på samt att Roon kostar en slant. Men det blir perfekt playback du kan även packa upp första lagret ur MQA t.ex. via streamern.

Fördelen med detta då är att du får alla musik du har liggandes på någon dator, nas osv. + tidal i samma gränssnitt och du styr allt via din telefon/iPad whatever.

P.s. Har personligen inte testat DigiOne men har en Allo Katana som är nästan samma sak men istället för att den skickar ljudet till en transport(digione) som sedan skickar det perfekt till din DAC så har den en DAC inbyggt i sig med som skickar analoga signalen direkt till mitt Arcam försteg.

Vad du än väljer undvik allt som spelar upp trådlöst på något sätt(chromecast och airplay har behandlats i andra trådar). Går inte att lita på. I fallet ovan så kopplar man sin cat 6 kabel direkt in i raspberry Pi:en så den får bra koppling. Du får en verifiering i Roon hur signalen går i kedjan.

Det du vinner på detta jämfört med Yamahan är att du vet att transporten skickar signalen perfekt till din DAC via BNC eller Coax. Å andra sidan kanske din Yamaha är typ transparent om den mäter ungefär som denna https://www.audiosciencereview.com/foru ... -amp.7964/

Det är mer om du vill ha det perfekt som borde ovan lösning ge bättre prestanda. Sedan om det är hörbart vet jag ej.

Tangband
Semesterfirare
 
Inlägg: 8841
Blev medlem: 2017-11-28

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav Tangband » 2019-08-20 17:12

Jag har inte haft några som helst problem att köra trådlöst med min Yamaha wxc50. Inte heller min förra naimspelare som hade inbyggd wi-fi hade problem, inte ens med högupplöst återgivning med FLAC från min NAS som står i ett annat rum.

Men jag antar att det kan vara lurigt med wi-fi eftersom det finns mer risk för kompabilitetsproblem i etern då många enheter ska prata med varandra .

AirPort express har jag upplevt problem med dropouts då jag använt den digitala mini-toslinken till dac.

magnus2
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 2004-01-18
Ort: Trollhättan

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav magnus2 » 2019-08-20 21:55

RogerGustavsson skrev:
avr7000 skrev:Från telefonen streama direkt till Airport och sedan analogt ut


Nja, det går men det är pilligt. Hur vet man vad man har för överföring från telefonen? iPad eller PC är ju bättre som "tittskåp" och kan köra utan omvandlingar till Airporten som supportar 16/44.1 som Tidal Hifi levererar. Kör digitalt från Airport till DAC. Tidal hänger sig ibland, mera i iPad än PC, trådlöst i båda fallen. Kanske fråga om datorkapacitet?


Hej
Jag kör med Arport Express. Konfigurerad i " befintligt nätverk " sedan streamar jag Tidal/Apple Music/ Spotify från Iphone/Ipad direkt via Airplay 2. Det viktiga är att man har senaste mjukvaran i Aiporten som stödjer Airplay 2.( bland annat bättre bufferthantering i streaming). Jag tycker det funkar kanon. Kör även analog ut från Airporten, väljer den just nu framför Yamaha wxc!

/Magnus2
VA fan e det frågan om!!!!!
OA-51.N, OA-51.Purifi

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9599
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Streaming grunka med bra användargränssnitt för Tidal

Inläggav sprudel » 2019-08-21 06:50

Jag har NAS, 6 TB, och streamer i samma burk, styr allt från Ipad. Streamar alltså min egen lagrade musik, Tidal, Qobus mm. Fungerar klockrent och låter fantastiskt med usb till Chord Qutest. Melco N1A/2
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Nästa

Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster