Jag blir fundersam till om du har rätt trafo, då alla DiAna jag sett har varit märkta med "~ 15 V 7 W", alltså 15 V växelspänning och minst 500 mA:
bildexempel. Vad står bakpå ditt exemplar? Kontrollera om någon ha varit inne och fipplat, t.ex. tagit bort den interna likriktarbryggan för att kunna ersätta en borttappad originaltrafo med en DC-väggbula. Det är min gissning, och då ska du
inte mata den med växelspänning utan att återställa den till originalskick. Lägg upp en bild här om du är osäker.
Det låter väldigt osannolikt att en tillverkare skulle sälja samma apparat, med samma kontakttyp för strömförsörjningen, i en AC och en DC-version. Det är som att be om problem med trasiga apparater.
Kan även tillägga att modularkontakten som används i Sentec DiAna och PP9 heter RJ10, och är en fyrpolig 4P4C-modularkontakt. Den vanligare telefontakten RJ11 (inkommande telefonjack i bordstelefoner t.ex.) är av typen 6P4C, den har plats för 6 stift och passar inte. Elfa
142-69-322 (1 m) eller
142-69-323 (2 m) är passande kablage, och
Mascot 8710 är en passande transformator. Men som sagt, kontrollera om någon har modifierat ditt exemplar.