Köpa ersättnings-fjärr?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

FocSuiH
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 2018-06-04

Köpa ersättnings-fjärr?

Inläggav FocSuiH » 2020-04-28 11:36

Hej,

Jag fick tag på en begagnad BluRay-spelare, Marantz UD 7006 och då följde det inte med någon fjärrkontroll. Nu har jag funnit en ersättnings-fjärr på nätet, gjort en beställning, betalat och sett att den har påbörjat sin färd till mig i ett brev.

Känner mig osäker på huruvida reklam för websidor får skrivas här så jag nämner ingen men det kändes i alla fall pålitligt att köpa fjärren från utlandet (ett nordiskt grannland) och eftersom betalningen syns på mitt bankkonto så var det inget mer med det.

Vad är era erfarenheter från detta, originalfjärr eller ersättnings- och beställning från utlandet?


/ FocSuiH

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: Köpa ersättnings-fjärr?

Inläggav nuffe » 2020-04-28 12:27

Jag köpte en Logitech multi-fjärr för att ersätta 7 st kontroller med 1.
Har funkat OK, lite struligt att ställa in allt. Men den nya TV boxen fick inte stängas av så den måste vara kvar.
Så nu har jag 2 istället för 7 st.

Beställde inte denna från utlandet, men har beställt mycket annat från utlandet (även utanför EU)
Det har fungerat bra förutom lev.tider från Loudspeaker freaks i Holland, men lev har kommit fram så inte helt kass.

Henrik

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: Köpa ersättnings-fjärr?

Inläggav nuffe » 2020-04-28 12:28

Välkommen till Faktiskt också.

Användarvisningsbild
ottovonkopp
 
Inlägg: 926
Blev medlem: 2013-10-09
Ort: Kalmar

Re: Köpa ersättnings-fjärr?

Inläggav ottovonkopp » 2020-04-28 13:08

Köp en Logitech Companion och lev ett enklare liv. Finns ibland till bra pris på ICA Maxi.

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Köpa ersättnings-fjärr?

Inläggav AndersP » 2020-04-29 21:26

Köpte Logitech Harmony One när den kom, vilket är bra många år sen och är mycket nöjd. Den kan mer än jag från början hade förväntat mig.

Beställde för ett tag sen 5 mobilskal från 5 olika kinesiska leverantörer. Fraktfritt och problemfritt. Jorden krymper. Det är ingen större fara. Använd eBay. Där ger man leverantören betyg. Många gör allt för att slippa dåligt betyg.

Välkommen till faktiskt!
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"


Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster