För några år sedan när Spotify Connect lanserades beslutade Bang&Olufsen att inte supporta Spotify längre på Beosound 5.
Jag gjorde då som många andra en tillfällig(!) paniklösning(!?!) genom att koppla in en Chromecast som via en Behringer A/D omvandlare som försåg den digitala USB ingången i Beolab 5 med signal. Beosound 5 har endast en digital "AUX" ingång via en USB-anslutning.
Denna "tillfälliga lösning" har jag nyttjat i flera år men nu börjar det bli ohållbart. Spoify använde jag tidigare som "loungemusik" och "hifi lyssnandet" via CD media. Numer sker nästan all lyssning via Spotify och situationen blir mer och mer ohållbar. Den "tiillfälliga lösningen" måste ersättas p g a bristande kvalitet för "finlyssning".
Sammanfattningsvis är signakedjan nu Mobiltelefon som fjärrkontrol för Spotify som hanteras av en Chromecast och levererar analog stereosignal till en Behringer A/D omvandare som levererar digital signal till en USB ingång ("auxi" Ingången) i förförstärkaren (Beosound 5) .
Det är ju alltså helt galet att Chromcast:en omvandlar till analog signal som sedan omvanlas till digital signal igen av Behringers A/D omvandlare!!!!
Nu verkar det vara så att Chromecasten har en mini Spdif - men finns det någon adapter direkt till USB?
.....eller....
Finns det någon trådlös burk för mobil Spotify app som har USB utgång? Alltså med bra kvalitet?