Hur konstruerar man bra hörselapparater?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
nuffe
 
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-28
Ort: Lerum

Re: Hur konstruerar man bra hörselapparater?

Inläggav nuffe » 2021-04-01 10:08

Tack för glada tillrop.
VintageHIFI kan det vara så att mina nästan bara höjer mellan 3500-7800ish, där jag har mest bortfall.
Då hörselgången delvis blockeras av kuddarna måste jag höja några dB.

Ha en riktigt trevlig påsk
Henrik

Användarvisningsbild
Mats
 
Inlägg: 560
Blev medlem: 2008-07-31
Ort: Stockholm

Re: Hur konstruerar man bra hörselapparater?

Inläggav Mats » 2021-12-28 22:13

Har haft en Widex i många år. Nu dags för byte och har provat en Phonak, jösses vilken skit (vad gäller musikåtergivning). Blir till att prova en nutida Widex - hoppas att det blir betydligt bättre!

Hjalmar_Branting
 
Inlägg: 622
Blev medlem: 2021-04-15

Re: Hur konstruerar man bra hörselapparater?

Inläggav Hjalmar_Branting » 2022-01-12 08:41

Mats skrev:Har haft en Widex i många år. Nu dags för byte och har provat en Phonak, jösses vilken skit (vad gäller musikåtergivning). Blir till att prova en nutida Widex - hoppas att det blir betydligt bättre!


Jag är hörselskadad från födsel,slarv med hörselskydd på jobb osv gav ytterliggare tapp fram till 25års ålder ungefär.
Har haft h-app sen 2004,provat lite olika modeller&märken genom åren.
Haft Orticon,Widex,Phonak och Siemens.Att säga att ett märke är sämre eller bättre är inte rättvist,enorm skillnad mellan olika märkes varianter.
Idag har jag Phonaks topp of the line,fina inställningsmöjligheter via app och jag har testat och utvärderat hemma sen har min audionom skapat ett lyssningsprg enbart för Hifi.
Audionomen har väldigt fina inställningsmöjligheter och kan kompensera ganska exakt för hörselnedsättningen.
Brukar skämtsamt säga att är det någon som hör bra så är det jag med nästintill perfekt kompenserad frekvensgång :wink:

Sen kan det aldrig ersätta en normal hörsel men det det blir good enough mha en bra h-app.

Föregående

Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: doppler och 4 gäster