Roons DSP, Convolver, rePhase

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 14:38

dewpo skrev:Vad jag kan se så är det steg respons som du har presenterat.
Det är bara att kryssa i den ur kryssade rutan längst till vänster så kommer det att se annorlunda ut!


Mendåså!

Så här blir då impulssvaret för ett Linkwitz-Riley LP-filter, 240 Hz -24dB:

Bild

Det ser ju rent och snyggt ut, men så har jag inga PEQ här.

Bild

Jag har vald 32768 tappar, ett jämnt och bra tal och ger bra resultat för alla filter.
Hoppas att prestandan räcker till för det.

Så nu är det bara att färdigställa alla filter och zippa ihop dom med config-filen

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 15:52

Succé!

Bild
Det verkar inte vara något problem med prestandan.

Jag var fick ta bort output channel mask i konfigurationsfilen.
Alla delayer och nivåjusteringar sker i de resulterande wav-filerna.

Kod: Markera allt
384000 2 8 0
0 0
0 0 0 0 0 0 0 0
left_tweeter.wav
0
0.0
0.0
right_tweeter.wav
0
1.0
1.0
left_mid.wav
0
0.0
2.0
right_mid.wav
0
1.0
3.0
left_bass.wav
0
0.0
4.0
right_bass.wav
0
1.0
5.0
left_sub.wav
0
0.0
6.0
right_sub.wav
0
1.0
7.0


Tack Belker, dewpo och rajapruk!

Nu börjar äventyret!

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav rajapruk » 2021-04-30 16:23

Använd inte optimization i rephase. Det kan ställa till saker. Den är till för om man har för lite taps att tillgå i sin processor.
Thomas heter utvecklaren av rephase. Jag är största donatorn till dags datum. Jag utmanar er att trumfa mig! (säger inte hur mycket jag lagt)

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 16:34

Jag använder inte den.

Ja, några hundringar är det värt.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav dewpo » 2021-04-30 16:39

solhaga skrev:
Nu börjar äventyret!

Skall bli kul att följa :D

Väntar med spänning på att få se de första mätresultaten :!:

rajapruk skrev:Använd inte optimization i rephase. Det kan ställa till saker. Den är till för om man har för lite taps att tillgå i sin processor.
Thomas heter utvecklaren av rephase. Jag är största donatorn till dags datum. Jag utmanar er att trumfa mig! (säger inte hur mycket jag lagt)


Jag har aldrig haft några problem med de optimerade impulserna :|
Vad är det för problem som kan tillstöta :?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 19:29

rajapruk skrev:Använd inte optimization i rephase. Det kan ställa till saker. Den är till för om man har för lite taps att tillgå i sin processor.
Thomas heter utvecklaren av rephase. Jag är största donatorn till dags datum. Jag utmanar er att trumfa mig! (säger inte hur mycket jag lagt)


Det blev €25,6.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 19:33

dewpo skrev:
solhaga skrev:
Nu börjar äventyret!

Skall bli kul att följa :D

Väntar med spänning på att få se de första mätresultaten :!:


Mätresultat?
Jo, men det måste ju kunna gå att mäta. JRiver DSP vs JRiver Convolver vs Roons DSP vs Roon Convolver.
Vanligt sinussvep som stimuli och sedan kolla distorsion mm. Speciellt runt delningsfrekvenserna antar jag.

Några andra mätningar som kan vara intressanta?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav Belker » 2021-04-30 19:34

dewpo skrev:
solhaga skrev:
Nu börjar äventyret!

Skall bli kul att följa :D

Väntar med spänning på att få se de första mätresultaten :!:

rajapruk skrev:Använd inte optimization i rephase. Det kan ställa till saker. Den är till för om man har för lite taps att tillgå i sin processor.
Thomas heter utvecklaren av rephase. Jag är största donatorn till dags datum. Jag utmanar er att trumfa mig! (säger inte hur mycket jag lagt)


Jag har aldrig haft några problem med de optimerade impulserna :|
Vad är det för problem som kan tillstöta :?


Jag ser dist när jag sveper med filtret. Roon>DAC>ADC>REW

Edit, syns förresten även med akustisk mätning med UMIC.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 19:57

Belker skrev:
dewpo skrev:
solhaga skrev:
Nu börjar äventyret!

Skall bli kul att följa :D

Väntar med spänning på att få se de första mätresultaten :!:

rajapruk skrev:Använd inte optimization i rephase. Det kan ställa till saker. Den är till för om man har för lite taps att tillgå i sin processor.
Thomas heter utvecklaren av rephase. Jag är största donatorn till dags datum. Jag utmanar er att trumfa mig! (säger inte hur mycket jag lagt)


Jag har aldrig haft några problem med de optimerade impulserna :|
Vad är det för problem som kan tillstöta :?


Jag ser dist när jag sveper med filtret. Roon>DAC>ADC>REW

Edit, syns förresten även med akustisk mätning med UMIC.


Det får bli UMIK-1 för mig.

Jag har svårt att se hur jag skulle koppla DAC ena sidas fyra kanaler till en ADC.
En summator skulle ju inte ha med elementens avrullning eller rummets inverkan.
Fast, det är klart, jämförande mätningar går ju alltid att göra.
Eller?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav Belker » 2021-04-30 20:33

Ni har så vansinnigt komplicerade set-ups, så jag vågar inte säga! :) Jag gör ju bara en simpel eq med rePhase.

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav rajapruk » 2021-04-30 20:41

solhaga skrev:
rajapruk skrev:Använd inte optimization i rephase. Det kan ställa till saker. Den är till för om man har för lite taps att tillgå i sin processor.
Thomas heter utvecklaren av rephase. Jag är största donatorn till dags datum. Jag utmanar er att trumfa mig! (säger inte hur mycket jag lagt)


Det blev €25,6.


Nice!
Slår inte mig dock. Någon annan som vill utmana? :)

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav rajapruk » 2021-04-30 20:44

dewpo skrev:Vad är det för problem som kan tillstöta :?

Jag vet inte exakt, Thomas har sagt det till mig bara. Kanske disten Belker pratar om?

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 21:01

Belker skrev:Ni har så vansinnigt komplicerade set-ups, så jag vågar inte säga! :) Jag gör ju bara en simpel eq med rePhase.


Och jag tycker att det är extremt enkelt; all signalbehandling sker inom en domän.
Till och med fonogrammen är inom domänen.

Undrar vad man kan se med en summator?
Nåja, fem motstånd och en operationsförstärkare kan jag avvara för test.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-04-30 21:13

rajapruk skrev:
dewpo skrev:Vad är det för problem som kan tillstöta :?

Jag vet inte exakt, Thomas har sagt det till mig bara. Kanske disten Belker pratar om?


Kul att pos nämner Phase Arbitrator som ihop med Frequency Allocator (Jack Thuneau?) var min första DSP för ett tvåvägs aktivt system.

Allocator:
Bild

Arbitrator:
Bild

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav dewpo » 2021-04-30 22:11

rajapruk skrev:
dewpo skrev:Vad är det för problem som kan tillstöta :?

Jag vet inte exakt, Thomas har sagt det till mig bara. Kanske disten Belker pratar om?

Belker verkar ha rätt distorsionen verkar öka lite med optimerade impulser :|

OP_NO.jpg
Distorsion genom filter vid två olika volym inställningar.
OP_NO.jpg (191.09 KiB) Visad 2041 gånger


Men jag vet ändock inte vilket som är värst lite extra distorsion eller att frekvensgången inte följer mål kurvan?

Opti_Nopti.jpg
Frekvensgång filter vid två olika volym inställningar.
Opti_Nopti.jpg (314.17 KiB) Visad 2041 gånger
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav Belker » 2021-04-30 22:21

Jag löste det med brute-force-fler-taps, men ni som kör massor av kanaler kanske stöter på patrull då.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav Belker » 2021-04-30 22:25

Fast den där lilla distökningen i basen är kanske inget att förlora sömn över. För mig var det större skillnad (men endast i basen <100hz), men det kan ha varit kombinationseffekt av andra parametrar som jag ändrade/optimerade i samma veva. Jag minns inte riktigt.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-05-01 00:16

dewpo skrev:
rajapruk skrev:
dewpo skrev:Vad är det för problem som kan tillstöta :?

Jag vet inte exakt, Thomas har sagt det till mig bara. Kanske disten Belker pratar om?

Belker verkar ha rätt distorsionen verkar öka lite med optimerade impulser :|

OP_NO.jpg


Men jag vet ändock inte vilket som är värst lite extra distorsion eller att frekvensgången inte följer mål kurvan?

Opti_Nopti.jpg


Det vore intressant att veta vilka HDs som THD:n består av.

THD:n för optimerad ligger under -74 dB för frekvenser över 20 Hz och under -90 dB för ej optimerad. (Jag kan inte "läsa" procent)

Högre distorsion är nog värre än att målkurvan inte följs, men -74 dB hör man nog ändå inte.

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav rajapruk » 2021-05-01 01:30

Faslinjär EQ lägger på ringningar i impulsresponsen, kan kanske vara bra att veta. Jag använder bara fas-eq samma på bägge sidor i en delning, där dessa ringningar kancellerar varandra perfekt. Alltså i ”filters linearization”-fliken (för att faslinjärisera skolboksdelningar).

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav dewpo » 2021-05-01 05:59

solhaga skrev:
dewpo skrev:
rajapruk skrev:Jag vet inte exakt, Thomas har sagt det till mig bara. Kanske disten Belker pratar om?

Belker verkar ha rätt distorsionen verkar öka lite med optimerade impulser :|

Bilagan OP_NO.jpg finns inte längre


Men jag vet ändock inte vilket som är värst lite extra distorsion eller att frekvensgången inte följer mål kurvan?

Bilagan Opti_Nopti.jpg finns inte längre


Det vore intressant att veta vilka HDs som THD:n består av.

THD:n för optimerad ligger under -74 dB för frekvenser över 20 Hz och under -90 dB för ej optimerad. (Jag kan inte "läsa" procent)

Högre distorsion är nog värre än att målkurvan inte följs, men -74 dB hör man nog ändå inte.


Distorsionen består nästan uteslutande av andratonsdistorsion.

Distorsion ej optimerat filter med bas PEQ
2nd.jpg
2nd.jpg (321.32 KiB) Visad 2013 gånger
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-05-01 07:51

Tack dewpo.
Så vid 20 Hz har du -60dB andratonsdistorsion som sedan sjunker ner mot -100dB vid 100Hz, dvs ner i mätbruset tillsammans med de högre ordningarnas distorsion.
Tränat öra uppfattar säkerligen -60 dB vid 20 Hz distinkt, vi andra uppfattar nog det mer sublimt. Kanske rentav till det positiva. Men så kan vi ju inte ha det här.
Jag skulle nog försöka få ner andratonsdistorsionen 10 dB eller då.

Om detta var den ej optimerade, så ligger ju den optimerade 15 dB över enligt:
Bild
Det är väl inte samma mätning, men slutsatsen om skillnaden bör vara överförbar.
Och den nivån på den distorsion skulle definitivt höras distinkt även för ett otränat öra.

Jag har ju ingen bas-EQ, så mina siffror borde bli lägre.
Men det kan ju tillkomma bas-EQ längre fram, så jag får nog mäta på detta redan nu.
Enklast är att ta DAC>ADC kanal för kanal och sedan mäta totala systemet i rummet med UMIK-1.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav dewpo » 2021-05-01 08:09

Nej den optimerade låg ej 15 dB högre än den ej optimerade i exemplet ovan.
De hade nästan identiska mätvärden :D Jag tror bara att optimeringen ökar distorsionen om man optimerar korta filter :?
Det verkar åtminstone så på de mätningar jag gjort efter att jag blev varse den möjliga problematiken.

Mätningarna jag gjort är rent digitala med virtuell ljudenhet det har ej skett någon da/ad omvandlig alls!
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav Belker » 2021-05-01 08:15

rajapruk skrev:Faslinjär EQ lägger på ringningar i impulsresponsen, kan kanske vara bra att veta. Jag använder bara fas-eq samma på bägge sidor i en delning, där dessa ringningar kancellerar varandra perfekt. Alltså i ”filters linearization”-fliken (för att faslinjärisera skolboksdelningar).

Jag använder faslinjär eq på ingrepp mellan 100 och 300 hz. Höger och vänster har rätt olika eq, så jag inbillar mig att man inte vill ha olika fasgång på kanalerna. Rätt eller fel? Det är alltså inget delningsfilter, bara eq.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav Belker » 2021-05-01 08:16

dewpo skrev:
solhaga skrev:
dewpo skrev:Belker verkar ha rätt distorsionen verkar öka lite med optimerade impulser :|

OP_NO.jpg


Men jag vet ändock inte vilket som är värst lite extra distorsion eller att frekvensgången inte följer mål kurvan?

Opti_Nopti.jpg


Det vore intressant att veta vilka HDs som THD:n består av.

THD:n för optimerad ligger under -74 dB för frekvenser över 20 Hz och under -90 dB för ej optimerad. (Jag kan inte "läsa" procent)

Högre distorsion är nog värre än att målkurvan inte följs, men -74 dB hör man nog ändå inte.


Distorsionen består nästan uteslutande av andratonsdistorsion.

Distorsion ej optimerat filter med bas PEQ
2nd.jpg

Stämmer med mina övningar. Bara andratonsdist.

rajapruk
 
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2013-04-23

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav rajapruk » 2021-05-01 09:58

Belker skrev:
rajapruk skrev:Faslinjär EQ lägger på ringningar i impulsresponsen, kan kanske vara bra att veta. Jag använder bara fas-eq samma på bägge sidor i en delning, där dessa ringningar kancellerar varandra perfekt. Alltså i ”filters linearization”-fliken (för att faslinjärisera skolboksdelningar).

Jag använder faslinjär eq på ingrepp mellan 100 och 300 hz. Höger och vänster har rätt olika eq, så jag inbillar mig att man inte vill ha olika fasgång på kanalerna. Rätt eller fel? Det är alltså inget delningsfilter, bara eq.


Beror på om det du korrigerar är ett minimum-fas-fenomen eller inte. Tror jag. Rumsresonanser är minimum-fas tex enligt vad lärde har skrivit här tidigare. SBIR är inte minimum-fas, tror jag.
Jag använder tex inte faslinjär-eq på min ”linkwitz-transform”. Den jobbar ju på en minimum-fas grej (högtalarelement).

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav Belker » 2021-05-01 10:22

Så har jag också uppfattat det. Att veta vad som är vad är en annan fråga... Går det att skönja i REW?

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-05-01 10:33

dewpo skrev:Nej den optimerade låg ej 15 dB högre än den ej optimerade i exemplet ovan.
De hade nästan identiska mätvärden :D Jag tror bara att optimeringen ökar distorsionen om man optimerar korta filter :?
Det verkar åtminstone så på de mätningar jag gjort efter att jag blev varse den möjliga problematiken.

Mätningarna jag gjort är rent digitala med virtuell ljudenhet det har ej skett någon da/ad omvandlig alls!


Vad bra. Optimering är trots det inget jag väljer i första läget.

Skall till att mäta under dagen, DAC>ADC kanal för kanal och sedan på hela systemet med UMIK-1.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-05-01 10:47

rajapruk skrev:
Belker skrev:
rajapruk skrev:Faslinjär EQ lägger på ringningar i impulsresponsen, kan kanske vara bra att veta. Jag använder bara fas-eq samma på bägge sidor i en delning, där dessa ringningar kancellerar varandra perfekt. Alltså i ”filters linearization”-fliken (för att faslinjärisera skolboksdelningar).

Jag använder faslinjär eq på ingrepp mellan 100 och 300 hz. Höger och vänster har rätt olika eq, så jag inbillar mig att man inte vill ha olika fasgång på kanalerna. Rätt eller fel? Det är alltså inget delningsfilter, bara eq.


Beror på om det du korrigerar är ett minimum-fas-fenomen eller inte. Tror jag. Rumsresonanser är minimum-fas tex enligt vad lärde har skrivit här tidigare. SBIR är inte minimum-fas, tror jag.
Jag använder tex inte faslinjär-eq på min ”linkwitz-transform”. Den jobbar ju på en minimum-fas grej (högtalarelement).


Intressant. Det vore toppen om man kunde göra en tabell med problemställningar och föreslagna filtertyper.

Först kommer väl kategoriseringen av problemställningen:

LP,
HP,
SBIR,
EQ low frequency speaker,
EQ mid frequency speaker,
EQ high frequency speaker,
EQ low frequency room,
LT,
mm,

och sedan rePhase-filtertyp jämte kommentar med en filtertyp- och kommentarskolumn för varje teori/forumist,

Allt i en egen och klistrad tråd givetvis med tabellen som första post så att den går att ändra av OP.

Användarvisningsbild
solhaga
 
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2014-04-25

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav solhaga » 2021-05-02 00:03

Nu har jag mätt och jämfört JRivers DSP, Roons Procedural EQ samt Roon med Convolver.
Jag fick också anledning att mäta Roon utan någon DSP alls.

Jag kopplade kanal för kanal DAC till en ADC (EMU0204).
Det var lite trickigt att få till nivåer mm och EMU:ns höga brus på ADC-ingångarna gjorde inte saken bättre.

Två saker tycker jag mig kunna observera dock.

Distorsionen är tämligen lika för JRivers DSP, Roon med Convolver och Roon utan någon DSP i passbandet.
Men Roons Procedural EQ ligger 5 dB lägre än de alla.

Den andra observationen gäller spärrbanden för LP-filtren och Roons Procedural EQ och Roon med Convolver
Här ligger Roon med Convolver en bra bit över Roons Procedural EQ:
(1 är Roon Procedural EQ, 2 är Roon Convolver, 3 är Roon Procedural EQ och 4 är Roon Convolver)
Bild
Vid 16 och 32 Hz syns detta tydligt.
Nu är det väl tveksamt om detta är direkt hörbart, AMT-elementen rullar ju själv av rejält under 200 Hz.
Men det är inte bra om AMT:erna moduleras, jag får helt enkelt se om detta kan mätas med UMIK-1.

Användarvisningsbild
dewpo
 
Inlägg: 5148
Blev medlem: 2016-08-01

Re: Hjälp med Roons DSP, Convolver, rePhase mm

Inläggav dewpo » 2021-05-02 16:02

Vill du ha 3 dB attenuering vid delningen (Butterworth?) eller 6 dB (Linkwitz-Riley?)?
Det verkar som om filtarna du visualiserat skiljer sig på den fronten.
Finns skillnaden i prestanda kvar om du genererar Minimumfas Butterworth filter med rePhase?
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> https://docs.google.com/document/d/1r6nhk1SOIF9_WThdKJTa5q4e-4MKohMeitCpN2yEhrc/edit?usp=sharing

FöregåendeNästa

Återgå till Teknikforum


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster