Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Menar du att höljet blir varmt? Jag har den enklare modellen av miniDSP, höljet är kallt och den står alltid på. Min router (Edgerouter) är däremot alltid varm. Har lagt en termometer på den och den visar 46-49 grader beroende på rumstemperatur.
lemmts skrev:Konstigt. Min 2x4 HD blir inte alls varm. Ungefär handtemperatur.
Kraniet skrev:Jag har kopplat min minidsp till strömuttaget i recievern. Dvs så den slås på när recievern startar, funkar perfekt.
Annars kan du köpa ett grenuttag med master/slave där recievern aktiverar de andra uttagen.
Kalejdokom skrev:Ja, central styrning eller slavstyrning av kraftmatming är smidigt.
Nu har min 2x4 HD spelat musik hela förmiddagen och bara blivit aningens varmare än vid tomgång. Kanske beror på att den spelat harmlös mässjazz medans jag suttit i Teamsmöten.![]()
Det enda jag kan tänka möjligen kan påverka temperaturen är om du har fel nätadapter. På min väggbula står det 12VDC/800mA.
JonasB skrev:lemmts skrev:Konstigt. Min 2x4 HD blir inte alls varm. Ungefär handtemperatur.
Verkligen! Använder du samtliga in- och utgångar? Om inte, kan det ha med det att göra?
Jag funderar på om förstärkaren som miniDSPn står på ökar tempen, men den blir inte jättevarm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster