Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vi kanske borde ha en "klistrad" tråd med tips om bra reparatörer, vilket tyvärr börjar bli sällsynt i dessa slit-och-släng-tider.
Jonas skrev:Jag har anlitat Elektronikcentrum i Göteborg https://elektronikcentrum.se/ för NAD 208 reparation. Fungerade bra och priset var anständigt.
/Jonas
rikkitikkitavi skrev:Elektronikforumet.com har en forumdel där man kan annonsera efter tjänster.
hifikg skrev:Jonas skrev:Jag har anlitat Elektronikcentrum i Göteborg https://elektronikcentrum.se/ för NAD 208 reparation. Fungerade bra och priset var anständigt.
/Jonas
Jag är beredd att resa till Göteborg utifall min 208:a säger upp sig, bra tips! Fast jag hoppas på Tony i grannbyn i första hand. När jag tittade in till honom så hade han många stora förstärkare på sin hylla. En annan lokal förmåga öppnade min 208:a och anslöt den direkt till sina högtalare utan försteg, CD-spelaren rakt in i slutsteget. Han höll på att göra på sig, men högtalarna gick sönder innan... han stängde locket och meddelade att den där besten ville han inte befatta sig med. Då tog jag den till Z-hifi, det var sista gången jag fick anlita dem. 2011 kan det ha varit, så vem vet när det är dags nästa gång. Finns det kopplingsscheman därute? Sådana kan vara bra att ha med sig kanske.
BellsnWhistles skrev:Hur är det med Sontec, gör inte de reparationer?
Morello skrev:Vi kanske borde ha en "klistrad" tråd med tips om bra reparatörer, vilket tyvärr börjar bli sällsynt i dessa slit-och-släng-tider.
EA_73 skrev:Hejsan
Mina slutsteg behöver sig en reperation och översyn.
Nad 208, ena kanalen låter dåligt/distat.
Rotel 991, löste huvudsäkring 10A men sedan inte. Började med att ena kanalen försvann.
Om någon har förslag på firma eller privatperson med kunskaper är det välkommet. Jag bor i Jönköping så någonstans mellan Göteborg och Stockholm hade funkat bäst. De är ju inte helt lätta att frakta vi ombud.
vh
Andreas
HenrikTornquist skrev:EA_73 skrev:Hejsan
Mina slutsteg behöver sig en reperation och översyn.
Nad 208, ena kanalen låter dåligt/distat.
Rotel 991, löste huvudsäkring 10A men sedan inte. Började med att ena kanalen försvann.
Om någon har förslag på firma eller privatperson med kunskaper är det välkommet. Jag bor i Jönköping så någonstans mellan Göteborg och Stockholm hade funkat bäst. De är ju inte helt lätta att frakta vi ombud.
vh
Andreas
Mitt 991 drog säkringar när det stod med för dålig ventilation. När jag bytte plats på det försvann problemet helt och hållet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster